Suck, dessa rymmarmöss!!!
Nu har det hänt igen här, en musflicka på rymmen. Igår kväll hörde jag hur Silvermannen sprang i sitt hjul så jag gick in till rummet där jag har mina möss för jag vill ju också vara med & leka, eller åtminstånde få titta på när han springer,
Men vad ser jag, ja inte var det Silver som sprang i sitt hjul, det var en till mus i hans bur och först kopplade det liksom inte för mig för Silver bor ju själv i sin bur, och två möss i hans bur gick ju inte riktigt ihop för mig, men jag tittar lite nogrannare och ser att det är ju en av flickungarna som har tagit sig in i hans bur, Då har nämligen Brunhilda knappt bara två månader gammal tagit sig ut ur deras(tjejernas) dunabur och in till Silvermannens gallerbur, och dom två såg ut att vara väldigt tjenis med varandra..
Nu önskar jag verkligen att det fanns dagenefter-piller för möss, eller abortspruta eller ngt liknande, nedrans möss och inte kunna hålla sig i sina egna burar..
Vi får hålla tummarna att det ej blivit nått.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ja precis men Brunhilda gick nog inte dit bara för att testa Silvermannes springhjul=)

Hihi, jag hade en hona som rymde från ett annat rum i lägenheten, klättrade upp i bokhyllan grabbarna bodde i, tog sig upp till 150 cm höjd, sedan in till stilige UFOs Quinsimbwe, och detta var ju för att hon lpte, så bebbar blev det. Behöll några, och en av de honorna rymde glatt hon med, när det började klia i kroppen.
Kanske ska man undvika avel på överkåta möss, för att slippa rymningar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja nog kan dom bara viljan finns där, och mössen är väldigt uppfinningsrika när det gäller.

Jo, och de är ruskigt duktiga på att bli fler, om de bara vill. Hade problem för ett par år sedan, då en vilt husmushona smet in till mina grabbar (Häxans Fisk och Aattuman) och parade sig med dem. De var väl stiligare än vildmusarna, eller så fanns det inga att tillgå…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vilken jäkla buse, han gillade väll dom lite finare flickorna mer än dom vanliga vilda musbrudarna=)
Aj aj, hoppas lilltösen inte blir med små muslingar då… 

Ja hoppas kan man ju göra men om inte annat så syns det snart om det bidde bebisar eller inte=)