Grön såpa
Nu har jag börjat rengöra burar med grön såpa! Tänk att det tog så många år! Det är verkligen jättefräscht och blir så rent och fint! Ett tips alltså!

Ja det var ett bra råd - undrar varför man inte använder det mer???
ingen aning, visste inte att det rengör så förbannat effektivt

det vet jag… min farmor använde alltid det …..
Menar du Grumme grönsåpa? Det använder jag jämt och har använt länge.. Vad har du använt då? :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
haha… ja, vad fasiken har jag använt… typ allt annat… haha, Ajax har jag använt de sista åren, men även vanligt diskmedel (yes)
Kissfläck hörnor fick jag tips av en att använda citronsyra, det som finns i kryddhyllan i butiken. Har dock ej använt så vet ej om det funkar.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Till kalkavlagringar i botten på burarna har jag använt ättika. bara att hälla på och sen skölja riktigt ordentligt eftersom det kan reta slemhinnorna på djuren om lukten finns kvar. :)
Jag har provat citronsyra mot kissfläckar faktiskt, och det är jättebra. Grönsåpa är ju en klassiker, det är kanon till det mesta!
Grön såpa luktar ju så utomordentligt gott också! Jag ska rengöra hela mitt hem med det!
kan man rengöra buren med det
jag trodde attdet inte var bra för mössen, då ska jag börja göra det :)
Men du ska ju inte ge grön såpa till mössen… *fniss* bara rengöra bur o tillbehör med det. Tar effektivt bort muslukt!!! Kanon!
#11 tar det effektivt bort råttlukt med?
Ja, det tycker jag verkligen!
Tycker rådisar luktar mer än mössen men det gör inget. Men kan mkt väl bero på de har trähyllor men kommer skaffa en gallerbur till dem.
De luktar mer kiss och det bildas ammoniak snabbare. Trä är tyvärr lite opraktiskt. Jag har själv träburar, men jag älskar ju garderobsburar så jag får ta det…