Hur skall jag göra??
Eventuellt är ju min Brunhilda dräktig nu, hon som nyligen rymde till Silvermannen. Även om hon nu inte skulle vara det så är risken ändå stor att hon är det.
Det jag undrar över hur jag skall göra nu i så fall? i buren där Brunhilda bor i är dom 6 honor sammanlagt, det är mamma Vifslan, tant Åsa & några systrar. Två av systrarna är osålda och dom andra två ska jag ha kvar. Dunaburen är inte så himla stor, den är knappt 50*40 cm. Sedan har jag fyra flickor i terrariet, det är 60*40cm.
Jag funderar på om jag ska flytta över dom två osålda tjejerna till terrariet där dom andra flickorna bor, eller blir det dumt det, hur skulle ni ha gjort? I terrariet har jag Hallontårtan som senare ska få gå på en dejt med Silvermannen hade jag tänkt, så det gäller ju att planera och fundera ut med det här på bästa sett, det här med Tårtan & Silver blir senare det. Och jag har inte så många burar så det gäller att försöka fördela mössen med burar så gått det går
Silvermannen… hehe… såg filmen igår… inte så bra
Jag förstår inte din fråga riktigt… Jag tycker dock att du ska sätta Brunhilda i egen bur. Då kan du vara säker på att hon får den nyttiga mat du ger henne och att den inte blir stulen av annan hona. Däremot om du inte vill ha kullen kan du ju låta henne gå kvar med sina kompisar och ta bort kullen när hon fött den…

Ja jag vet nog inte riktigt själv vad jag menar, hmm! Ibland kan jag gå och grubbla & tänker på saker & ting och då blir det som det blir,=)
Men just nu går hon Brunhilda i alla fall med sin mamma & sina tre systrar, Åsa ville flytta till dom andra tjejerna.
Jag flyttar Brunhilda till en egen bur sedan då när det börjar bli tajm för det.
ska du behålla kullen? hur gammal är brunhilda?

Hon är bara två månader gammal så jag vet inte riktigt vad som är bäst att göra?
beror väl på om du känner att det är en nödvändig eller onödig kull… du kan alltid kulla bort hanarna och behålla någon hona…

Jag vet hur det blir sedan när jag ser dom rosa söta små sakerna, mitt hjärta smälter & jag är såld=) Men några av ungarna kan ju Brunhilda få behålla & så tar jag bort resten. För samtidigt är det ju så himla spännande & roligt med nya bebisar, oavsett om det har varit en planerad kull eller inte..