Valborgsfirande?
Vad ska ni göra idag?
Jag har precis städat åt terrariemusarna och ska ta karantänmusen. Måndag fick alla hanar städat, honorna på tisdagen. Efter sista buren har alla fint, HURRA!
Ska kasta i mig lunch, åka till stan, gratta en kompis i efterskott, få hjälp att byta sista däcket av chefens karl, köpa en uppblåsbar krage istället för tratt, hämta Raksha. handla sårtvättsprylar och troligen lite medicin åt henne på ett apotek. Sen ska vi hem och pyssla om henne. Kvällen ska vi motionera de som ska stälals imorrn, och bada dem. Ev smiter jag över till grannen och tar ett glas vin på grillfest. Fast då får vi turas om, jag och krister, för Raksha ska inte lämnas ensam.
Inget klassiskt firande, som föräldrar och lillasyster har i stugan direkt. De hade champagnefrulle!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
ingenting tror jag… har städat o fint här… kanske häcka vid datorn o fixa lite på mina sajter - har ju hållt mig borta härifrån
skulle kunna bygga på min egen hemsa lite… eller bada råttor - de har så äckligt smutsiga svansar…

Jag är sååå stressad över Valborg. Vill bara vara hemma egentligen. Göra klart min råttbur och fortsätta med introduktionen. Se över alla saker jag ska göra och måste ha koll på.. SOVA en hel natt och ta igen mig efter allt extrajobb jag tagit på mig i helgen.
Vi ska tydligen hem till en kompis och grilla. Jag orkar inte ens åka och köpa kött. Orkar inte göra mig fin och orkar inte städa lägenheten. Känner bara stress, stress, stress! Fick ett brev från AMS med en varning idag ang. aktivitetsstödet också som bidrog ännu lite mer till stressbarometern. Vill sätta mig i ett hörn och gunga fram och tillbaka och stirra in i väggen!
Men förhopppningsvis stannar vi hos kompisen hela kvällen. Känner bara att det blir för mycket att röja runt på stan också. I så fall åker jag hem. Vet inte om jag orkar vara med över huvudtaget. Kanske bara en stund eller nåt..
Gosh, vad jag är lättstressad alltså! Mig ska man inte avla på! :P
Älskar mina stora små vänner..

Skönt för dig förresten Elin att få hämta Raksha!
#1 Jag tycker du ska jobba på hemsan! :) Börjar den att arta sig, eller?
#2 Förlåt om jag skrattar, men det där med att man inte ska avla på dig var bara så roligt! Antagligen inte på mig heller egentligen, hade jag morrhår skulle jag säkert tugga på dem, är otroligt lättstressad numer. 
Här hemma blir det bara pollensnörvel och vare sig festande eller betraktande av fin eld i vårskymning. Till kvällningen väntar projekt varghundssnopprengöring, vilket iofs brukar gå rätt livat till. Jag är nog den enda någonsin som lyckats spruta förhudsrens för hundar i ögat på mig själv… 

#4 Hahhahahah! Ja, defintitivt! Mina naglar är helt nertuggade så jag är säkert en barberare innerst inne! Har en tendens att klösa och klia mig själv tills jag får sår också. Kanske därför jag passar så bra ihop med mina lättstressade, barberande råttdamer. Vi är alla tre lugnast med varandra i hemmets trygga vrå!
Nä, nu ska jag nog gå och leka lite med mössen så att de ger mig lite energi. De är tamejsjutton aldrig stressade och aldrig behöver man vara stressad över dem heller!
Hahahha! Förhudsrens i ögat! Mysigt!

Jag blir bara hemma ikväll.
Idag har jag varit ner till zooaffären & hämtade lite fiskar som jag hade beställt tidigare, men jag betalar dom först den 19/5 för just nu är jag helt bankrutt.
Sedan har jag städat & dammsugit ur fågelburarna och jag har städat musburar, jag har två pojkburar kvar men dom tar jag senare. Och nu har jag druckit kaffe & ätit ett wienerbröd.
Men nu vart jag så himla trött, nu när jag satte mig ner för att slappa en stund. Men ingen vila ingen ro, snart ska jag ta med hunden ut för jag lära ut och plocka lite grönt till mössen & till fåglarna..
Gå me lill grabben på maj brasan o tivoli ..
Jag går inte heller i avel, är dessutom för gammal nu.
Kanske hittar jag på nåt sen, har ju bil… fast väldigt få vänner… 
åka handla gott, sen t moder o mumsa, hjälpa henne lite (hon är nyopererad å behöver massa hjälp), kolla nån film o be till graphitegudarna!!!

Vara hemma, mysa med mössen och titta på TV:n med nyfixat hår och fixade naglar är vad som gäller för mig ikväll.

Är det bara jag som sitter hemma själv och har tråkigt? Mina barn är borta på fest nu ikväll och jag hoppas att dom sköter sig. Det känns lite oroligt när dom är ute så här på valborg för det är en jäkla fylla ute, och det skjuts & smälls överallt och mitt i allt hör jag ambulansen emellanåt. Men det är tur att man har mobilen så att jag kan kolla mina ungdomar emellanåt.
jag önskar så att ja hade barn att förbarma mig över…

Vi var traditionella och åkte som vanligt till en SMU-gård här i närheten. Där samlas alltid massor av folk från trakten men även en hel del stadsfolk. Stor brasa och ett alldeles otroligt fyrverkeri när det mörknat.
På hemväg från morgonpromenaden idag (en sen en visserligen) möttes jag och varghunden Zimon av en 1:a maj-parad. Lite roligt tyckte jag, himla läskigt tyckte Zimon. :)

#14; Ja jag hörde paraden hemifrån mig när dom gick neråt stan. Det är ganska mäktigt när dom är ute och spelar.
#12, Du kan få låna mina baren ibland om du vill, visserligen är dom stora nu men det spelar ju inte så stor roll,, eller hur då? :)
Det var en rätt lyckad valborg^^