Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 922 ggr
Grodan
0

önskelista

Jag önskar mig… eller ja, vill köpa om det finns

• snäll och lugn texel hane, bred skalle, svensk typ
  • snäll, snygg och lugn engelsktypad hane - gärna ej tan
  • riktig silver agouti eng typ, bra temp
  • tiger
  • merle
  • fin choklad tan och ge till tomas

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fijja
0

Ja önskar mej ett större hus så ja kan ha fler djur Skrattande (och gärna bli rik så ja kunde sluta jobba)

Och såfall skulle ja vilja ha:

• kanin
  • cornish rex
  • massa till musar
  • Ett par till hästar

Ja.. nåt sånt Skrattande

Grodan
0

Å ja, haha, hur kunde jag glömma… önskar lägenhet på mellanbergsvägen 33 (tyresö) 1 tr 4:e dörren eller kanske jag skulle slänga ut de som bor i dörr 6? större lägenhet?

o så vill jag ha såna där stora fina lab.bursställningar (stora) och ett privatplan med en privatpilot så att vi - du betalar fijja - kan flyga till jorden runt o köpa möss

fijja
0

jo, om ja ändå e rik så kan ja lika gärna betala Penga mun

Grodan
0

det är nog den enda glädjen med att vara rik, att betala

Betoris
0

jeg ønsker med 3 fine store engelsktypede chinchillaer med godt temperament, god type og linjer med god helse. :)

[Theriss]
0

Min musönskelista ser ut så här:

• choklader och blått i korthår och satin korthår, gärna engelsktypat
  • cinnamon och agouti i satin korthår, gärna engelsktypat

Drömma kan man… Fundersam

mocchino
0

Ny på sidan så hoppar jag in med en önskelista oxå.. Flört

• En liten choklad mus
  • En blå liten mus
  • Ett litet hus på landet där mina katter kan komma och gå som dom vill och med ett rum (eller två) endast tillägnat burdjuren

Och kanske några miljoner.. Räcka ut tungan

Huset ligger nog högst upp listan men mössen är hack i häl..

Fast jag har sagt, inga fler djur för tillfället.. Men jag vet inte hur långt till jag kan hålla det.. Oskyldig

// Nathalie

mocchino
0

Ojj jag glömde visst en sak på listan..

Jag vill musnappa Cassandra från Grodan.. Räcka ut tungan

// Nathalie

ThereseW
0

mocchino Jag tror att du och jag får planera en kupp! Vi bryter oss in hos Grodan och så kan du stoppa ner Cassandra i fickan så snor jag åt mig Jolly Joymus och Kilotex. *smider onda planer* Oskyldig

ThereseW
0

Högst upp på min önskelista ligger mitt mysiga lilla hus i någorlunda lantlig miljö, där det får plats ett par hästar, katter och stora härliga burar där ännu fler muslingar kan flytta in.

Arbeta ska jag göra på en bra djuraffär eller liknande, som betalar bra så att jag har råd med huset ;)

Grodan
0

haha, cassandra får ni inte men de andra kan ni ta… Kilotex tror hon är en röd mus o rullar fram… Gråter (fet alltså - hon skulle bli dräktig inte fet!!!)

ThereseW
0

hihi, så kan det gå ;)

fijja
0

Men Grodan, kan du inte snickra ihop en labburs ställning Skrattande De skulle ja me vilja ha.. då skulle ja kunna ha massa gosemusar.. fast då hinner ja nog inte me alla djur som ja vill kanske Räcka ut tungan

Digitalis
0

Musor (dagsfärsk önskan):

• En såndäringa siamese seal point
  • En såndäringa black tan

Sen Får det gärna vara nästa lördag nu i helgen så att jag får hem min lilla Ale-rådis.

//frida

[Theriss]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Här har du en såndäringa siamese seal point, med satin dessutom Flört --->

fijja
0

Nu får du sluta skylta me pojken, annars blir ju ja tvungen å köpa han me Förvånad Hahaha. Så himla fiiiiiiiiiin.

Digitalis
0

Soet! Fast jag är mer för vanlig slät tror jag. Satin ser så väloljade ut Cool

//frida

[Theriss]
0

hehe =P

Detta är hans pappa:

[Theriss]
0

Och hans mamma när hon var liten:

fijja
0

Gahhh!! Pappan är ju äääääännu finare!!! Förvånad Va e d för färg nu då?

[Theriss]
0

Samma, fast han har väl en pappa med en burmesgen eller hur det nu var (Grodan vet nog). Geraniumus är alltså siames fast han är lite för mörk.

amaira
0

#11 "Kilotex tror hon är en röd mus o rullar fram… Gråter (fet alltså - hon skulle bli dräktig inte fet!!!)"

Haha (flåt) Du skulle inte ha döpt henne till "kilo-" nu tror hon att hon måste leva upp till sitt namn.

Grodan
0

haha… fijja, jag har visserligen spik, hammare o en tumme mitt i handen, men… näää… jag föredrar snygga köpeprylar

och vaddå är den inte snygg? den vill jag ha!!!

http://www.lab4less.com/product.asp?CategoryID=47&ManufacturerID=0&Keyword=&Submit=Submit&ProductID=182

För mörk siames… haha… jag är av den åsikten att det inte finns!!! dvs ju mörkare desto bättre. Geraniumus far Novimus var en vanlig siames men han var mkt mörk!!! Novimus far däremot var en burmese: Suddborn´s Yen.

Geranium fick endast två döttrar när hon parades. Jag försöker att få henne dräktig igen. Den ena dottern är till salu, hon är en agouti colorpoint himalaya variant… Alltså nästan rö vit… långhår… jättesöt… bild på henne

fijja
0

Dom finns inte i sverige eller? Eller är dom ruskigt dyra?

Digitalis
0

Aj så söt flicka! *tandvärk*

//frida

Grodan
0

fijja: jo, men jag vet inte hur man får tag i dem… via lab??? kostar nog fasligt mycket… men begagnade borde vara billigare…

[Theriss]
0

Okaj där ser man. Trodde inte det var bra med för mörka siameser. Man lär sig nåt nytt varje dag Skrattande

fijja
0

Men  Grodan det är ju hon som e så söööööt och är me på artikeln!!! *knyter fast sej själv vid stolen*

Mymlan
0

Vill ha en snygg fin Satin hane eller hona.

Svart mus/möss.

Siames hane får vara satin

Choklad får vara tan och satin.

Min önskelista.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Ser nu att på min önskelista är bara tre saker kvar

• tiger
  • merle
  • fin choklad tan och ge till tomas

synd att jag glömde det där med fin choklad tan till tomas… hm… kanske fanns i Finland… hm… har bara en fin self choklad till Elin… Skrattande

nu vill jag nog även ha

• silver brown
  • pearl

maddemusen
0

Choklad och choklad tan satin

Brindle en riktig tigerkaka

Alla möjliga och omöliga rödaktiga varianter gärna satin

Argente

silver

Och fina burar till dem!

Genetikkurs

Och ett hus med stor trädgård med massa växter och träd att ha burarna i….

Grodan
0

va? ska du ha burarna i träden?

maddemusen
0

japps tänkte att de skulle ha room with a wiew…Fasen vad du är dum ,eller jag…tre ben och mycket träd??!! Kanske träben??!!

Gnagern
0

Tror dere blir nødt til å reise til norge snart jeg, jeg har hauger med chocolate mus også i satin, men mine chocolate tan mus er har ikke så bra tan farge som de burde ha.

Ellers venter jeg ett kull hvor det kan dukke opp siameser sealpoint også i satin og himalaya=)

Her er hannen jeg har satt til avl

Gnagern
0

Hm skulle finne foto av hunnen men det fant jeg ikke nå, hun er i allefall en himalaya jente.

Her kommer ett foto til av siameser sealpoint satin hannen

Han er nokså ung på bildet

Gnagern
0

Glemte ønske listen min her nå, lol

Ønsker meg ett mysig lite rødt hus med hage og ett gnager hus ved siden av=)

Av mus ønsker jeg meg ganske mange forskjellig farger jeg ikke har og de skal selvfølgelig være av god kvalitet lol =)

Grodan
0

mmmm…maddemusen… kunde precis se hur du hänger musburar i träden istället för julpynt… LOL

men vilken är din ÖNSKEMUS då Gnagern?

Gnagern
0

Min ønskemus skal være en hmm vanskelig å si, jeg ønsker meg alle de fargene jeg ikke har nesten lol

En slik som har farger som ser ut som ett sjakk brett, husker ikke helt hva tegningen heter nå, men den jeg har sett foto av er sort og grå (skimmel) rutete, hihi

Ellers så er alle langhårede krøllemus fine uansett farge.

Chinchilla fargede er fine, silver er flott, blue er pent, en riktig flott sort en ville jeg ikke sakt nei til, en riktig flott tan.

Om det finnes mus som er odd eye, så hadde jo det vært gøy, altså ett sort og ett rødt øye feks lol

En nakenmus vil jeg også ha.

Brindle mus er også flotte.

Alle vil jeg at skal være av godt type og temperament og egne seg godt på utstilling og ha friske gener.

Kommer ikke på fler nå i farta

LOL tror det blir vanskelig å få tak i alt det der, men det er lov å drømme=)

Grodan
0

Ibland räcker det med att se och känna, sedan vill man inte ha dem längre…

Vattnadal
0

#30, Åh, en mus, till mig! Vad jag jag blir!

Annars är jag lite ledsen i ögat, för mina gammlegubbar Lave och Lavyr är lite knasiga i magarna. Lite knöliga, som om det inte fungerar som det ska därinne… Fast de är ju inte unga, och verkar inte hängiga än heller.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Min önskelista ändrar sig hela tiden *ler*

Har ju fått min black tan tjej Love You så nu ska dom bara bli flera Flört i den färgen…

Men det som står högst upp på listan nu är en riktigt bra långhår, färg spelar inte så stor roll.

amaira
0

Oj då Mandymoo, då är vår högsta önskan delad. Fast jag har ändå en del önskemål angående färg (eller i alla fall "icke-färg") - men det verkar så svårt att få tag i det jag vill ha, så färg får vika. Däremot vill jag ha släthårig, inte krull av något slag.

Black tan är vackert - när det är vacker tanfärg. Men jag kommer inte att renavla svart tan! Jag vill kunna skilja på mina individer lite lättare Fundersam Bra om andra avlar på det. Liksom choclade tan (som också är vackert).

Tycker det är bra - och roligt - att det finns uppfödare som ägnar sig åt olika varianter. Som tycker om olika typer/färger helt enkelt! För det blir väl en uppfödare av dig med tiden? *hoppas*

mandymoo
0

Jag håller med dig att visst har man i botten önskemål om färg, men har noterat att det är tydligen svårt att få tag på en riktigt bra långhår (har ju sett bilder som gör att man sucktas) Men då det verkar vara svårt så har jag lagt färgen åt sidan *Ler*

Men för mig spelar det ingen roll om det är krull eller inte.

Jo någon gång så kanske det blir det av mig… vi får se. Tar ett steg i taget *ler* framför allt för att lära… lära o lära lite till *ler*
Men du ska väll också med tiden komma dit så att du kallar dig uppfödare du också *hoppas*

Och även om black tan är min favorit färg så finns det så många andra fina färger som jag också gillar.

amaira
0

Mandymoo: "Men du ska väll också med tiden komma dit så att du kallar dig uppfödare du också *hoppas*"

Vi får se, vi får se  GladFundersam        Skrattande

Grodan
0

Min önskelista ändras också med tiden. Märkte nu i Finland att jag gärna vill ha extreme black. Tänkte sätta det på andra varianter och ev siameser.

Men Elin har ju en chokladhona här som är extreme chocolate, så henne kan man ju använda för att få fram mera extrema utfärgade saker. Man får ta det man har! Skrattande