Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 629 ggr
Vattnadal
0

Västerås

Jag ska till Västerås på hundutställning på torsdag, incheck mellan 8-9, så jag är där tidigt och blir troligen kvar till helvsen em, då Drífa ska gå i uppfödargrupp oxå.

Jag ska leverera en hel hög möss, och tänkte att det kanske fanns fler intresserade. Hojta till isåfall!
Vad jag har till salu finns i trådar under "köp, sälj efterlysning" och heter Vattnadal presenterar eller säljer eller så.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Thiah]
0

Men säg till när du ska till finland istället :D

whorra
0

Jag åker till Finland på måndag (Helsingfors) för att köpa marsvin.

Jag skulle kunna ta med någon mus hem om någon behöver transport hjälp.

[Thiah]
0

Skulle gärna ta en flicka med bra temprament som ren sällskapsmus om någon har en "över"…Bor just vid helsingfors så skulle nog kunna hämta vid båten om så…

whorra
0

Jag bor strax utanför Eskilstuna och hittar du någon mus tjej som kan levereras hos mig så tar jag med den till dig. Eller om någon i Stockholm möter mig vid båten så tar jag den därifrån.

Kommer åka bil så det är inget problem. Ska en liten bit in i Finland för att hämta marsvinen.

Vet du någon i Finland som har en snygg tan hane till salu? Jag klarar inte av dom finska hemsidorna, fattar inget Generad.

[Thiah]
0

Jag kan inget heller om de finska sidorna för kan få ord finska…men vi kan ju höra om någon i närheten av eskilstuna eller sthlm har någon flicka över.  åker du tillbaka samma kväll eller tar du en annan båt hem?

whorra
0

Vi åker från stockholm måndag eftermiddag och är i Helsingfors tisdag morgon, åker sen hem igen på tisdag kväll, kommer in i hamnen i stockholm onsdag morgon.

[Thiah]
0

okej så ni kommer tisdag morgon..med vilken båt? viking eller birka?

[Thiah]
0

Förlåt Elin för att vi tagit över din tråd.. Det var inte meningen

Vattnadal
0

Ta över ni, det gör inget! Då håller den ju sig högt på listan!

MVH Elin

[Thiah]
0

:D   synd att du inte bor nära sthlm elin…

Vattnadal
0

Fast jag känner folk som bor där, och kan få möss fraktade dit mellan varven. Fast inte direkt nu då, utan bara till Västerås. Sthlm aktar vi oss för!

MVH Elin

whorra
0

Men jag är sugen på Julkaka och kan åka till Västerås och hämta djur där om du vill ha av Elin.

Måste kolla hemma vilken båt vi åker med, men åter kommer med den imorgon, är på jobbet just nu.

Vattnadal
0

Julkaka kan packas med, och fler oxå, om någon vill. Har 2 hanar och 4 honor som ska med redan, och så 2 hundar oxå då!Generad

Jag vill dock gärna veta vilka som ska med imorrn em/kväll. Honor som är kvar är:

Julkaka, si-ag skh korsad mkt eng
Kola, ar-cr slh och systern Kokosäpple, ar-cr slh (korsad mkt sve)
Lökpaj ci kh
Lussekatt bl-ag lh
Linspuré ag tex 3 systrar, svenska, små fula, söta och rara)
Nöttårta bl/t ax Nougattårta bl/t lh (sve, rara och trevliga)
Muffins, ag lh (korsad, trevlig rätt liten)

Hanar har jag några äldre, någon ar-cr och ev nån bl-ag.

MVH Elin

whorra
0

Skickar pm till dig Elin

whorra
0

Nu har jag kollat och vi kommer åka med Silja, är framme i Helsingfors klockan 10 på tisdag morgon, sen hoppas vi komma iväg då vi ska vara och hämta marsvin 11.30.

Men kan du möta upp vid hamnen så tar jag med en/flera djur åt dig.

amaira
0

Åh Elin vad du är härlig!!! "Linspuré" !!! Det slår ALLT i mus-namnväg. Cool

Terato
0

Ska du hälsa på Cosmonita, Elin?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

#14 Svarar på det nu! 

#16 Tänkte ju att det skulle vara goda kakor, deserter od, men när jag inte hittade så många goda saker, blev det till att kika på mat oxå, på min receptisida. L-kullen är det synd om! Langos, Lappskojs, Lasagne, Lingonkrans, Lingontopp, Lussekatt, Laxtartar, Lökpaj, Laxterrin och lilla Linspuré.

#17 Tyvärr kommer vi bara att hålla oss på utställningsområdet, då vi har 2 hundar, dvs en var att hålla rätt på. Så fort bedömningarna är klara för vår del kommer vi att kasta oss hem. Vi har ju en nyopererad hund hos svärföräldrarna att hämta!
Däremot hoppas jag att det kommer musfolk och hälsar på mig, fast de hotar med pissväder!
Vi tar oss inte ens tid att svänga in hos syster i Uppsala på hemvägen, vilket inte säger lite. Det har ju tom du fått göra!

MVH Elin

Zamwyn
0

#18 Lökpaj är ett jättecoolt namn tycker jag! Laxterrin måste vara ett av de mest udda djurnamnen någonsin! Så roligt! Flört

Grodan
0

Goda musnamn… hehe

Angående Finland, så vet jag i a f att flera finska råttuppfödare ska åka till Stockholm o ställa råttor 24/5. Flera av dem föder även upp möss så det går nog lätt att ordna transport. Det är ju bra att ha lite tid på sig.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

whorra
0

Japp inte behöver man stressa iväg, men jag åker som sagt över nu på måndag. 

Kommer även åka till Västerås imorgon och hämta/köpa mus/möss av Vattnadal, så jag kan ta med från henne om man vill ha levererat till Helsingfors eller om någon i Stockholm vill ha och kan möta upp mig vid hamnen på måndag.

Vattnadal
0

Följande möss kommer till Västeås imorrn:

Till Linda: VD Kladdkaka, ar-cr kh, VD Milkshake, ci skh, VD Mördeg ag kh, VD Körsbärsglass, hane ar-cr kh, VD Kaneltopp, hane ar-cr lh.

Tll Whorra: VD Julkaka, si-ag skh

Till Pimu: VD Nötmuffins bl/t lh, bytes mot härlig ag tex. 

Tror knappelunda att jag rör datorn mer förrän imorrn kväll. Ska åka hemifrån vid 5, nu är det sent, borde ha somnat, suck! Tur att jag kan sova i bilen och äta frulle efter incheck. Slipper springa i ringen på en gång, då hanarna körs först, och då ska Krister vänstervarva. Vi tjejer kommer senare, hoppas jag!

MVH Elin

Vattnadal
0

Jag hade en toppendag! Piro fick en 2:a igen, och kommer att kemiskt kastreras med chip så fort det går. Drífa fick en 1:a med HP, tyvärr inget CK (enda negativa i kritiken var att löronen är en aning för stora) och vann sin grupp (tikar, unghundsklass).

Vidare hann jag träffa lite trevligt musfolk och såg muslingar flytta till nya bra hem. Med mig hem fick jag en underbart näpen liten agouti texel.

MVH Elin

Zamwyn
0

#23 Grattis till din toppendag! Glad Har du bild på den där näpna agouti texeln? ;)

Vattnadal
0

Inte än, men det finns kanske i nån tråd här. Gör det, Pimu?

MVH Elin

Pimu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, de finns de .. el. nej .. de finns bara en bild på henne, när hon är typ 2 veckor gammal .. sätter in en bild istället ..
(ihopkuren som en boll .. *thi hi*)

Zamwyn
0

#26 Åh, hon är verkligen näpen!!