Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1225 ggr
Terato
0

Träff i Norrsundet!

Ja, vi måste väl bestämma datum, antar jag!

För mig funkar alla helger utom den 19:e April. Träffas gärna på en lördag då det är enda natten i veckan jag har ledigt!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Jag kan inte 12/4. Jobbar jag en lördag så slutar jag 15 el 16. Kan då plocka upp folk inne i stan (stadsbor eller folk som kommer med tåg/buss).

I maj kan jag nog ända till näst sista helgen, och då börjar vi ändå komma för nära 6/6.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Muszimba
0

Om någon åker från Stockholm med bil så hänger jag på,. Kan lättast sista helgen i april, alltså den 26 och 27.

Lisaisa
0

Försöker hitta nån helg jag har tid men de var svårare än jag trodde. Har föreläsningar hela nästa lördag o lördagen efter är det tenta. Sedan fyller jag år den 27e o då är jag bortrest en hel vecka. Så jag kan nog tyvärr inte fören efter första helgen i maj.Ledsen

Terato
0

Hmm.. Alla kan verkligen olika datum!

Men då kanske vi ska sikta på första helgen i maj då? Den tredje?

Jag kan möta upp folk på stationen och samåka buss till Norrsundet!

teratos.r8or.se

Anett Lindbom
0

Det hade varit kul med en musträff, Jag kan nog vilket datum som helst men helst efter den 19:e (=löning), Och bara jag lyckas fixa ngn hundvakt men det ska nog inte vara helt omöjligt hoppas jag.

I så fall kan jag ta tåget ner till Gävle eller ngt sådant, och att ngn snälling kanske vill plocka upp mig där.. Och sedan släppa av mig vid tåget när det är dax för hemåtresa, självklart mot bensinpengar.

Vattnadal
0

3:e maj funkar för mig. Vet inte om jag jobbar än bara. Fast gör jag det är det som tidigare nämnts kanske inget problem, eftersom jag kan se till att sluta halvtidigt.

Ni som kan då, hojta till!

MVH Elin

Pimu
0

Vet inte än .. väntar in papper, från Rikspolisen innan jag kan skriva anställningsavtal o innan jag kan få mitt jobb schema ..

Vattnadal
0

#7 Fast vi träffas ju 1 maj i alla fall!

MVH Elin

Pimu
0

Jo, de förstås .. men de vore ändå trevligt att träffa fler musfolk ..

Vattnadal
0

ju fler desto bättre!

Sen hoppas jag att vi blir många 6/6!

MVH Elin

Terato
0

Ja, absolut! :)

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Om vi tar sista hgelgen i april, dvs 26-27:e, så kan Amaira komma. Sen verkar det just nu som att Uppsala 6/6 oxå blir här. Gissar att julängre tid det är mellan träffarna då är bättre. Tänker då på stackars Krister som får huset invaderat av musgalningar 2 gånger.

Men första gången evrakr vi inte bli så många. Kanske inga 08:or alls då det ju blir igen 6/6 (utom Amaira då, om inte kunde 6/6).

Vad säger ni som tror att ni kan och vill?

26-27 april eller 3-4 maj? Övernattning blir väl för de som inte kan ta tåg/buss hem eller kör bil och råkade dricka vin… Jag är troligen ledig sista helgen i april, så vi kan börja tidigt då.

MVH Elin

Muszimba
0

kan inte den 26:e då vi har gäster här hemma, sedan jobbar jag helgen efter, alltså 3-4 maj. Måste fixa lite till Spånga Djurexpo som är 10-11 maj.

Lisaisa
0

Jag kan iallfall inte den 6/6 nu när det inte blir i uppsala. Och den 26/27 är jag långt bort i värmland. Tänkte väl komma hem till den 3:e om ni skulle ha träffen då, men förstår om ni vill ha träffen så tidigt som möjligt, och anders blir bara glad om vi kan va iväg ett par dagar till.

Terato
0

Å, vad svårt det är att få ihop folk!

Jag kan inte heller den 26/27 för den helgen åker jag med en kompis till sthlm och födelsedagsfirar med ett gäng.

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Då blir det första helgen i maj, då det var jag och Sara som började planen. Bokat, därmed basta!

Raksha blir nog glad då oxå, för hon fyller 10 den 24:e och tänkte ha kalas på lördagen efter!Räcka ut tungan Hon vill väl knappast ha huset invaderat av musfolk då…

MVH Elin

Terato
0

Hihi, nej då ska hon vara i fokus! Lilla Raksha! Att hon är så gammal!

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Vi är tre i alla fall, om jag tolkat detta rätt kan:

Elin
Sara
Lisa

Sen kanske Anneth och Pimu kan. Jag kan hämta upp folk som kommer med tåg. Anneth borde ju kunna åka x-tåget till ockelbo, så blir det närmare för mig, och troligen billigare för dig. kanske går det tom att ta Härjedalingen (dvs buss) ännu billigare (gå in på harjedalingen.se och kolla, jag kan hämta dig helst vid Tönnebro, men annars Gävlebro)

MVH Elin

Anett Lindbom
0

#18, Skriv upp mig också då, så tar jag x-tåget till Ockelbo, Vilken dag blir det helgen?

Vattnadal
0

Lördag, och de som vill får sova kvar till söndagen, så att det kan tas ett glas vin eller två oxå.

Då är vi nu

Elin
Sara
Lisa
Anneth

MVH Elin

Anett Lindbom
0

Det räcker med Lördag för mig för sedan lära jag hem till djuren,=)

Vattnadal
0

Vilken tid då?

Ni måste ju lösa det med åkandet. Anneth tar xtåget till Ockelbo, kommer Lisa med tåg från Uppsala? Kan Sara och Lisa ta samma buss? Mitt på dagen eller eftermiddagen? Sova kvar eller åka hem?

MVH Elin

Lisaisa
0

Jag kan ta samma buss som Sara, vet inte ännu om jag åker tåg eller om jag får skjuts av anders, han har en kompis i gävle som han kanske kan träffa samtidigt. Kör han så kan Sara om hon vill få skjuts av oss hem till Elin.

Blir det tåg för mig är jag tacksam om jag kan få sova överGlad

Lisaisa
0

Just ja, vilken tid, det spelar ingen större roll för mig, efter lunch någon gång bara…

Terato
0

Jag sover gärna kvar!

Vi får väl höras när det närmar sig då, Lisa, så får vi ser om vi åker buss eller hur vi gör! Så länge det som sagt blir efter lunch, eftersom jag jobbar natten mot lördag.

Vad kul att vi blir några stycken ändå!

teratos.r8or.se

Terato
0

Vi kommer på träffen:

Elin Sara sover kvar
Lisa Anneth

Tänkte att det kanske kan vara bra att skriva upp vilka som kommer och vilka som tänker sova kvar!

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Då säger vi efter lunch nu, vilket kan innebära ca 12-14 eller så, och så synkroniserar ni er, som kommer utifrån. Jag kan roa mig med att ränna runt i skogen med hundarna innan ni kommer.

MVH Elin

Anett Lindbom
0

Då kollar jag upp tåg runt den tiden,  vid vilken tid brukar ni sluta, på ett ungefär så att jag vet när det börjar bli dax för att bege sig hemåt, jag vill gärna veta lite sånt eftersom att jag måste ha hundvakt medans jag är borta.=)

Vattnadal
0

Om de andra sover över slutar vi inte, så du får nog åka när du känner för det!

MVH Elin

Anett Lindbom
0

Okey det låter bra det.=)

Anett Lindbom
0

Jag vet inte om det blir ngt Norrsundet för mig, det ser inte ut att finnas ngn som vill vara hundvakt, jag har  frågat båda mina barn & ingen av dom verkar vara intresserade av att ha Benji under dagen, himla tråkigt men sant. Men jag kan hinna få dom att ändra sig, man kan ju hoppas på det i alla fall..

Terato
0

Är det inte möjligt att ta med honom då?

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

dagtid är 4 av våra hundar i alla fall i hundgården, eller ute och motionerar husse. De 2 som är inne är mina båda, och delar vi av med grindar så fungerar det säkert toppen. Sist Therese var här hade hon inte bara sin Adonis med, utan en gammal greyhounddam, sur som 17. Vi hade hennes hundar i köket, dörr åt hallen, grins till matsalen där vi satt. De fick låna in en skön hundsäng och fick märgben från frysen att smaska på, och var helnöjda.

Duger ett kök åt herr Benji, så är han välkommen!

MVH Elin

Anett Lindbom
0

Benji tycker inte om att åka bil , buss eller tåg & han är lite bortskämd så han vill gärna vara med hela tiden så jag vet inte vad han skulle tycka om det, men jag kan ju fundera på det i alla fall..

Laika
0

Jag är så sugen på att komma, men har tenta på måndagen efter, så jag får snällt avstå…

Vattnadal
0

Det kanske går att övertala Raksha och Vidar att de kan vara i vardgsrummet på soffan istället, så att Beji blir lycklig! Tratta i honom lite åksjukepiller, så kanske resandet går bättre oxå. De naturmedel som finns är ju milt lugnande så resor brukar bli mycket smidigare. Körde med sådana på några av våra hundar tidigare, för att slippa kräk och dreggel vid bilturer.

MVH Elin

Vattnadal
0

#35 Du kanske kan råplugga nu, och ta en välbehövlig paus på ett dygn den helgen?

MVH Elin

Terato
0

Elin, kvinnan med lösningar på allt! :)

teratos.r8or.se

Grodan
0

Första helgen i maj, är det det som gäller för denna träff?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Yes!

teratos.r8or.se

Anett Lindbom
0

Jag kan tyvärr inte komma, jag har inte råd helt enkelt, inte nu när jag har köpt en ny dator & till veckan ska jag ju börja avlusa mina musar så då går det en slant dit också. Det är ett ständigt elände med dom jäkla pengarna, alltid fattas det en massa av dom..

Vattnadal
0

Men vad trist! Pmade dig om en ekonomisk hjälp, inte så mycket, men det enda jag kan erbjuda!

Misstänker att vi kommer att behöva använda ett kreditkort tis-ons. Raksha, nämnd ovan i tråden, är skendräktig har flytningar sen nästan en vecka tillbaka och fick feber idag. Ska till Falun med henne imorrrn på morgonen. Blir det operation får vi hämta henne på onsdag. Vet inte hur generösa Agria är på en hund sopm passerat 10 år, så det kan svida rejält, gissar jag!

MVH Elin

Anett Lindbom
0

Jag ska se om jag kan få ihop det på ngt vis men jag kan inte lova ngt.

Ja sjuka djur är inte det billigaste,

Vattnadal
0

Kollade med agria nyss, eftersom hon fyllt 10. Nån sa att de inte ersätter längre då, men det gör de. Så 2000 kr självrisk, tror vi har ett par hundra rabatt för skadefritt på henne oxå, sen 20% av resterande. Fast med övernattning är det ju knappelunda gratis!

Håller en tumme att du kan komma. Jag vill ju träffa dig i lugn och ro, inte bara byta möss vid MAX eller en station!

MVH Elin

Zamwyn
0

#44 Lycka till med voffsingen!

Vattnadal
0

#45 Tack! Håll gärna några tummar för oss imorrn!

MVH Elin

Vattnadal
0

Blir det buss från Gävle, har jag för mig att det går en 12.10, aksnke lagom tid eller? Framme i Norrsundet vid ett då.

MVH Elin

Terato
0

Åh, lilla Raksha. Hoppas det går bra..

Ja, men det vore ju konstigt om de inte hjälpte till för att de var över 10 år..

Säg till, ni som kommer och ska åka buss ut, om ni vill bli uppmötta på stationen! Bara att skicka på pm!

teratos.r8or.se

amaira
0

Räknar med att dyka upp på lördag, och stanna till söndag. Skickar syster på årsmötet istället. Skrattande

Vill se dina möss igen, Elin, vill diskutera och prata möss och få influenser och … ja, allt det där som jag brukar få när jag är där. Och såklart träffa er också, inte bara Elins möss… Cool

Anett Lindbom
0

Jag kommer ingenstans nu i helgen, så jag blir hemma med mina djur. Det slutade med att jag lära se efter dotterns djur för hon åker bort över helgen.. Himla taskigt egentligen eftersom att jag frågade henne för länge sedan om hon ville vara hundvakt nu den 3 maj :/.  Fast jag har ändå inte råd att ta mig någonstans, inte nu när jag är så himla fattig..

Terato
0

#49 JA! :D

Jag tar med alla mina möss. Kanske även Elvis! :) Nån måste titta på Citronfromage igen. Jag vägrar tro att hon är rödbaserad cream, så smal och fin som hon är!

Jag blir också kvar över natten om det finns plats, Elin!

teratos.r8or.se

Terato
0

Min chef ringde nyss och frågade om jag kunde jobba natten mot söndag. Men jag sade ifrån! Gaad, jag är aldeles för snäll, har jobbat nätter tre veckor i streck nu. Men nu förtjänar jag lite ledighet!

Jag vikarierade på jättemånga distrikt när jag var ny och hann lära mig många så därför är det mig de ringer när folk bir sjuka. Men nu får de lösa det på nåt annat sätt!

teratos.r8or.se

DoD
0

är de imorrn vi snackar om… hmm jag kan ta mig till gävle men har noll koll på hur jag tar mig vidare sen… nån som kan hjälpa mig?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Terato
0

Vill du mötas upp, Dod1?

Det är linje 25 man tar ut till Norrsundet. Har inte bestämt än vilken buss jag ska ta men vi kan väl pm:as så kan vi komma fram till något bra. Vilka är det nu som kommer?

Vi kommer på träffen:

Vattnadal Terato Amaira Dod1

teratos.r8or.se

DoD
0

men du kan inte jag få ditt mobil nr eller nått.. har fått magkatarr så jag palar inte datorn så mycke…

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Vattnadal
0

#49 Kära hjärtanes så glad jag blev nu!

Till alla, klart ni kan sova över! Det finns 2 soffor, en madrass och 2 luftmadrasser. Tror det kan gå att ragga fram kuddar och filtar oxå, om man inte är allergisk mot hundhår då.

Vill man åka hem, så går det ju bussar.

Har man möss med, så ser vi till att alla möss står på lagoma avstånd från varandra, ur karantänsynpunkt. Sen bläddrar vi igenom en ägares i taget, och tvättar händer mellan.

Jag har några till salu, är det fler som har det?

Nu ska jag nog sova, så att jag hinner röja av lite hemma imorrn innan ni kommer. Hade tänkt göra det ikväll, men vi var till huset och kikade och blev kvar LÄNGE!

MVH Elin

Terato
0

Vilken tid tänkte ni folk dyka upp? jag anpassar mig lite efter Dod_1 eftersom vi tar bussen tillsammans men är ju ändå lite bra att veta! :)

Har en ettårig råtthona på besök här som kan vara tjuvparad så tänkte handla massa mat och kanske hinna nypa av några hallonblad om det hunnit komma på buskarna innan jag åker. Sen måste jag väl kanske få i mig nåt själv också.

Nu ska jag gå och lägga mig. Har jobbat inatt så ni som vill ha tag i mig före klockan tolv får sms:a!

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Sov gott Terato.

Terato
0

Hehe, tack!

teratos.r8or.se

amaira
0

#57. Nånstans läste jag kl 13 eller 14? Så det är vad jag räknar med, runt 14-tiden tror jag.

Vi SES *jätte-kul!!!*

Terato
0

Jisses vad tidiga ni är!

Nu har jag vaknat!

Bussarna går inte direkt jätteofta på helgerna såg jag nu. Hinner jag inte med den här som går ifrån stan 14.10 så går inte nästa förrän klockan 18!

Men då måste jag skynda mig lite, för bussarna härifrån går 13.30! Då får jag skippa handlandet. Men jag kanske hinner ner på time och köpa lite ägg iaf så att jag kan blanda i lite av det till tösen.

Jag räknar alltså med att kunna dyka upp runt 15!

teratos.r8or.se