råtta lr mus?
vad är det för skillnaderna mellan råttor och möss?? förutom storlek och färgvarianter då.. är möss lika keliga som råttor? har råttpojkar hemma, men har alltid varit nyfiken på möss!! gärna longhair och satin är fina=) går möss och råttor ihop alls?? törs man ha dem i samma rum alltså=)
Qui dormit, non peccat

Råttor och möss är lika gosiga om man håller på med dem lika nycket. De ska defenitivt inte dela bur, men vara i samma rum i olika burar går perfekt. Sedan ska man inte ha dem ute utanför buren samtidigt då råttorna tar kål på mössen pga storleken med mera.

okej det går alltså att ha dem i samma rum:) jo att de finns en risk att mössen blir råttmat förstår ja så funkar det i det vilda.. annars då, kräver möss lika eller mera uppmärksamhet? är det nån skillnad mellan hanar och honor? råttpojkar brukar ju vara lugnare än honor..
Qui dormit, non peccat
Jag tycker mig inte märka lika stor temperamentsskillnad hanar och honor emellan hos mössen som det är med råttorna. Alla mina muspojkar har varit lika mkt i farten som mina musflickor. Flickorna har varit lite lättare att få tama när jag köpt zoodjur (har haft både från zoo och uppfödare), men jag tror det snarare berott på att de blev lite modigare i flock (alla mina zoohanar utom två satt själva).