Prissättning utifrån variant?
Jag var inne och kikade runt lite på Blocket och i en annons om möss till salu där var det olika pris beroende på variant, satinerna kostade mer än icke-satinerna. Vad är brukligt bland uppfödare; tar man olika pris beroende på hårlag/färg/teckning? Spelar typ (engelsk/svensk/mini) roll? Härstamning? Import? Jag gjorde en sökning och hittade lite trådar, men det jag fann handlade mest om pris på möss i allmänhet, och uppfödare kontra zoo.
Personligen tycker jag inte att möss ska ha olika priser, om det inte handlar om något alldeles speciellt som kanske import eller första generationen efter importer eller så. Nu har jag ju inte sålt just möss än, men som uppfödare i allmänhet är jag väldigt ärlig så det handlar inte om att lura på ngn dåliga djur för så mkt pengar som möjligt, snarare att jag tror det kanske finns risk för att mössen som individer ska bli behandlade utifrån vad de kostat (som huskatter kontra raskatter t.ex.).
Nä, det är inte brukligt att ta olika priser beroende på vad mössen är för variant. Däremot om föräldrardjuren är importerade kan man ha ett högre pris på avkomman.

jag har mest olika pris beroende på kön. Hannar är billigare just för de är "svåra att bli av med"
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/