Siames problem
Mitt "siames problem" är att jag inte riktigt vet vilka färger mina siames ungar har för färg på pointerna.
Har ju bara haft "vanlig" sealpoint siames innan, men nu har jag fått ungar som har en annan färg på masken.
Är det någon som kanske kan hjälpa mig med färgbestämning?
Förts ut är Mab. Hon har en blå mamma och en pappa som är himalayan.

Måste fråga, är deras ögon röda eller rubinröda?

#4 Deras ögon är rubinröda, jag vet att de ser ljusa ut på bilderna. Nästan Himalayan. Men det är de inte, fick nämligen Himalayan i Mabs kull och de ser inte likadana ut. Vet att bilderna färgmässigt är lite dåliga, men det är ju sjukt svårt att fota dem i rätt ljus i detta huset! Ska försöka ta ut dem och fota imorgon om jag hinner.
Luna ser ut som en agouti point
mab tycker jag ser ut som en seal point… hm
förresten kul att du har siameser!!! 
Får jag störa denna tråd lite och fråga när färgerna för siameser och pointers visar sig? och är det en "dominant" gen ??

#7 Ja det är vad jag skulle gissa på också, men tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig att stärka den teorin. Tack!
Det kan ju vara det att Mab är seal point, hon är bara lite ljusare än de jag sett innan, men så är det ju väldigt varmt och det var ganska varm när hon föddes.
#8 Ja visst är det! Blev så glad över mina små siameser! Har verkligen saknat att ha några hemma, har ju haft Gissmus, eller jag har ju Gissmus. Men han bor separat på mitt rum eftersom ajg inte vet om jag blivit av med ohyran på honom..:S Han har aldrig blivit pappa, hade gärna velat avla på honom… hoppas att han är ohyrefri nu när jag har siames töser till honom! :D

#9 Det har faktiskt varit lite olika åldrar på siameserna här hemma att få sina pointer. Dessa har varit lite "sena" beror säkert på värmen, de har säkert haft liiite pointer innan, bara jag som inte sett det

#13:
- nosen lite åt vänster, tack.
- såhäär?
- perfekt!

/Anneli

Haha
#11 Hur sent menar du då? Mamman till mina är colourpoint och det är mest därför jag är nyfiken. Tror dock inte någon av ungarna har det men man vill ju veta :D

5-6 veckor