söta fåglar
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av fåglar ute i naturen (i a f inte de friska - sjuka har jag alltid velat göra något för), men nu på sista tiden har jag börjat lyssna och titta mer på dem. Söta parningsritualer och grejer. Gråsparven som uppvaktar sin hona med att mata henne… så gulligt.

Ja visst är dom väll gulliga, och dom är himla intressanta att titta på också, jag brukar gå & prata med fåglarna ute ibland,
Folk lära ju tro att man är helt knäpp, först går man och pratar med fåglarna och sedan smyger man runt väggarna ute och plockar gräs & maskrosor, och ibland kommer jag från skogen med en massa pinnar, kvistar & grenar..=)
#1 hehe… precis… glöm inte blommor… jag plockar jämt blommor… för jag har ju inga levande blommor inne, så vår-höst plockar jag blommor ute..
I skogen precis utanför mig brukar man få se fåglar som hjälps åt att jaga bort ekorrar från deras bon. Det ser skoj ut.
#1 Haha, jag har tänkt på det där många gånger. Att grannarna och folk i närheten måste tro att man är knäpp. Jag tror jag pratar mer med hunden på våra promenader än vad jag gör med människor öht. Brukar komma på mig själv ibland berätta om min dag eller berätta för henne vilken skog det är jag har tänkt att vi ska promenera i etc. Plus att jag också brukar komma hem med diverse pinnar och grenar med jämna mellanrum. ^^
/Anneli
minst roliga att titta på tycker jag skatorna är. de för ett sånt jäkla liv o de är så elaka… kråkor däremot tycker jag är intressanta, men det är sällan man ser dem i familjesituationer, jag ser dem bara när de väntar på att jag ska lägga dåggens bajspåse i latrinen så de kan få sin middag…
eller när de bråkar med skator

Ja pratar med hunden gör jag också, vi kan prata om det mesta han och jag, det händer ju att folk hajjar till och undrar om man sa ngt i tron om att jag pratade med just dom..=)
Kajjor är också himla roliga att studera, likaså fiskmåsarna..
Förr när vi bodde i hus, på den tiden när jag fortfarande var gift då var det en skata som alltid kom till balkongen & ville ha lite gotta, och den skrek & tjatade tills den fick som den ville=)
Men det är väll en himla tur att man kan roa grannarna och låta dom fundera över vad tusan den där människan håller på med, och undra över om hissen verkligen går ända upp på den stolliga människan..=)
jag pratar inte så mkt med min hund, jag måste behålla mitt ledarskap o kan inte fjanta mig å ge honom människoegenskaper. han är en dobermann o behöver en superfast hand. jag har daltat nog med honom
kajor, ja, men jag ser aldrig kajor här… fiskmåsar tycker jag låter så jobbigt…
*s* Själv sitter man och stirrar fascinerat på undulaterna! Hanen matar honan, och honan tycker inte att han är något att ha direkt han inte ger henne mat - då jagar hon iväg honom *s* En gång blev honan helknäpp och fick för sig att hon minsann skulle skaffa ungar så hon försökte krypa in precis överallt bland annat mammas tröjluva ;)
De är rätt fascinerande att titta på de små fjäderbollarna ;)
fjäderbollarna… hihi… de är rätt fina dina undisar… 
ang #6 sorri för min abrupta ton… ja e inne i en liten sur-period just nu… blä för mig