Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2632 ggr
souvenier
0

Bilder på spånet du använder!

Som rubriken säger.. skulle vilja se bild + namn

på spånet du använder och vad du tycker om det, plus och minus.

:)

http://elinalgotsson.blogg.se

Muszimba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Toa-Lätt.

Bra uppsugningsförmåga, dammar ytterst lite och drar åt sig all odör från kisset. Det är pressat papper som används till katter och smådjur.

Linnean
0

Alspån.

Också bra uppsugningsförmåga, gillar den "naturliga" känslan det ger. Minus på att de inte tar bort odören så mycket som jag skulle önska att det gjorde. Men helt klart, mycket bra ändå. Mössen verkar gilla det och tycka det är kul att gräva runt i.

Linn
0

#2 ååh vad mysigt du inrett din bur! :) måste bara fråga, hur länge håller sig jorden i det hörnet? ^^

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Grodan
0

håller med dömysigt linnean

kan ni inte lägga upp foton på och åsikter om era bottenunderlag under artikeln om bottenmaterial? HÄR

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Linnean
0

Tack hörni!

Jorden höll sig väl i en dag kanske? :) De är verkligen dölyckliga när de får jord, de far runt som två idioter och grävergrävergrävergräver!! Haha… sen blandas det ut lite med spånet, men de far inte runt med det i hela buren.

MaryOfSilence
0

Sorry för att mitt inlägg till den här tråden kommer lite sent…men bättre sent än aldrig, eller vad man nu brukar säga…

Jag använder hampaströ. Desperat efter att plötsligt blivit med hanmöss som förvandlat min toalett (där de bor) till en stinkande hanmuskoloni gick jag till Zoozity i malmö och frågade efter deras allra bästa, odör-dödande burströ, och blev rekommenderad hampaströ (se bild). Innan jag började använda hampaströ använde jag toalätt, och jag anser hampaströ vara klart överlägsen toalätt då det gäller att ta bort dålig lukt. Dessutom tycker mössen det är roligt att gräva i. Billigt är det också, 19 kr för 12 liter! Så hampaströ kan jag mao alltså varmt rekommendera Glad.

[maffiapudeln]
0

#6 Var köper du det då? Ska eventuellt skaffa två st honor efter hamstern, men mamma klagar över lukten *s*

Anett Lindbom
0

#7, Du får ge din mamma en klädnypa om hon tycker att det luktar illa. Det funderar jag på att ge mina barn(spec. min dotter) ibland när dom piper om mina möss, för ibland har muspojkar nå ryck & det ska kissas in och då kan det lukta lite men det gör inte mig ngt, Så när min dotter är hit och hälsar på och hon ska gå in till djuren i deras rum då brukar hon hålla för näsan, stollan..=) Men hon kan ändå inte låta bli att gå in dit för att kolla läget & för att hälsa lite på fåglarna & mössen..

Zamwyn
0

#6 Hampaströ har jag aldrig varken sett eller hört talas om förut! Måste se om jag kan hitta det någonstans, vill prova!! Jätteintressant tips!

[maffiapudeln]
0

#7 *s* Ja jag får göra det ;) Har till och med fått erbjudandet att låna hem två möss från amaira här på forumet när jag sparat ihop pengar, men morsan är fortfarande extremt kritisk. >.< Och INTE så länge hamstern lever säger hon *s*

Hennes fåglar är värre i mina ögon, de luktar inte så mycket men skräpar ner och bajsar överallt, och mina möss behöver inte vara på henne, men hennes fåglar kommer flygandes och ska pussas varesig man vill eller inte xD

Grodan
0

lägg upp foton på och åsikter om era bottenunderlag under artikeln om bottenmaterial? HÄR

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️