ett par frågor bara
det är så att jag har några frågor
- känner mössen igen sin ägare?
- är dom dyra att ha?
- kan dom bo i samma hus/lägenhet med katter eller andra djur?
- väger dom mkt?
- kan nån som har en muskelsjukdom klara av att ta hand om möss eller är Råttor bättre?
tack i för hand

Hej Moon_light_shabow.
Här kommer mitt svar på dina 5 frågor.
1: Mina och min killes möss känner igen oss. Jag har en stor känsla att de känner väl igen sin husse/matte.
2: Nej, de är inte alls dyra i drift. Jag och min kille har 3 möss och de kostar oss ca 300 kr/månad.
3:Jovisst kan man dem i samma hus/lägenhet som andra djur. Man måste ha en bur till dem där inte någon katt eller annat djur kan komma åt dem i. Ha dem då gärna i ett rum där de andra djuren inte kan komma åt dem när du inte är hemma.
4: De väger ca 35-60 gram beroende på typ och storlek.
5: Jag har själv en muskelsjukdom + ryggskada och har just nu mus nummer 7,8 och 9. Möss nummer 1-6 har passerat detta jordeliv, men finns kvar i mina tankar livet ut. Så som svar på den frågan; javisst kan du ha mus. Jag kan tänka mig att du skulle även kunna ha råtta även om de väger "lite" mer än möss.
Lycka till.

Hej!
1. Möss känner absolut igen sina ägare!
2. Nej inte jättedyra, men de äter för mer än man tror och behöver bra mat.
3. Möss kan bo i samma lägen som andra hurdjur så länge de andra djuren inte kan bryta sig in i buren.
4. Jag har haft vuxna möss på mellan 20 gram och drygt 100 gram som vuxna - ej feta eller speciellt magra!
5. Beror på hur dålig man är i den sjukdomen, men troligen så går det bra.
Hälsningar
/Matsvin.