Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 265 ggr
Moon_light_shadow
0

ett par frågor bara

det är så att jag har några frågor

1. känner mössen igen sin ägare?
  2. är dom dyra att ha?
  3. kan dom bo i samma hus/lägenhet med katter eller andra djur?
  4. väger dom mkt?
  5. kan nån som har en muskelsjukdom klara av att ta hand om möss eller är Råttor bättre?

tack i för hand

Muszimba
0

Hej Moon_light_shabow.

Här kommer mitt svar på dina 5 frågor. 

1: Mina och min killes möss känner igen oss. Jag har en stor känsla att de känner väl igen sin husse/matte.

2: Nej, de är inte alls dyra i drift. Jag och min kille har 3 möss och de kostar oss ca 300 kr/månad.

3:Jovisst kan man dem i samma hus/lägenhet som andra djur. Man måste ha en bur till dem där inte någon katt eller annat djur kan komma åt dem i. Ha dem då gärna i ett rum där de andra djuren inte kan komma åt dem när du inte är hemma.

4: De väger ca 35-60 gram beroende på typ och storlek.

5: Jag har själv en muskelsjukdom + ryggskada och har just nu mus nummer 7,8 och 9. Möss nummer 1-6 har passerat detta jordeliv, men finns kvar i mina tankar livet ut. Så som svar på den frågan; javisst kan du ha mus. Jag kan tänka mig att du skulle även kunna ha råtta även om de väger "lite" mer än möss.

Lycka till.

Matsvin
0

Hej!

1. Möss känner absolut igen sina ägare!

2. Nej inte jättedyra, men de äter för mer än man tror och behöver bra mat.

3. Möss kan bo i samma lägen som andra hurdjur så länge de andra djuren inte kan bryta sig in i buren.

4. Jag har haft vuxna möss på mellan 20 gram och drygt 100 gram som vuxna - ej feta eller speciellt magra!

5. Beror på hur dålig man är i den sjukdomen, men troligen så går det bra.

Hälsningar

/Matsvin.