Svensktypade tecknade möss köpes
Allra helst bläsad berkshire, men pannfläcksberkshire, even, broken etc funkar det också. Föredrar långhår, satin går bra. Kan tänka mig texel. Öppen för förslag vad gäller färg, teckning viktigast. Bra temperament är givet, liksom god hälsa.
Mössen är tänkta till avel, och jag behöver både hanar och honor. Om de fungerar bra med andra möss är det okej med lite äldre musisar, men helst inga honor så gamla att det är bråttom med parning, för jag vill ha tid på mig att lära känna dem ordentligt först (minst ett par månader). Har haft möss och en muskull förut, men räknar mig som novis. Är däremot erfaren och kunnig hamsteruppfödare.
Det är ingen brådska, så ha gärna mig i åtanke när ni får tecknade möss i kullarna (s/s) även i framtiden, det måste inte vara precis just nu. Lär dessutom behöva nya avelsdjur lite vartefter. :)
Jag såg en annons med jättesöta musisar på blocket. Och tecknat, ja, ärligt, det finns massa fina på zooaffärer.
#1 Gjorde du? Minns du vad du sökte på och var? Jag kikar ofta på Blocket för skojs skull, men har inte sett ngt nu.
Vad det gäller zooaffärer så har jag faktiskt haft en del möss därifrån, bara från Åkellos tror jag. Jag vet inte om jag hade tur eller inte, men de hade väldigt trevligt temperament och jag råkade inte ut för ngn mycoplasma eller annat med dem. Hamstrarna därifrån har temperamentsmässigt varit bra också, färg- och teckningsmässiga inte så tokiga heller, bara saknat i typ och storlek.
Vet att Åkellos tar emot "specialbeställningar" om det går via ngn zooaffär de levererar till.
Nu vet jag inte om man får länka från blocket här, men jag testar: http://www.blocket.se/vi/16338021.htm?ca=11_s
/Anneli
#3 Tack Axilur! Den såg jag, men de är kh och finns i Värmland (jag bor i Bollnäs, utan bil). Den svartvita var dock otroligt söt, och bläs hade hon ju!
Jag kanske ska göra en "zooturné" nästa gång jag är i Sthlm eller Västerås. Fast självklart fortsätta hålla utkik här, på Blocket och även på Zoonen.

#4, Dom brukar ha tecknade möss nere på Maja & Pluto(mobackes), en gång hade dom en skitsöt liten bläsad mus. Dom köper in från ngn grossist(Åkello el. Imazo skulle jag tro) & ibland tar dom in från privatpersoner, när jag var dit en gång så var det en tjej som precis var dit med lite musungar. Dom ungarna var efter "orm-mats"möss som hon hade räddat från ngn tidigare, om jag nu fattade det hela rätt.
#5 Sålde hamstrar dit precis när de började med smådjur, men då hade de knappt någonting inne än. Har inte varit där sedan dess. Vad jag vet, tar de från Imazo när det är från grossist, dem är jag lite tveksam till. Om man nu ska jämföra grossister (det är ju inte idealet kanske) så litar jag mer på Åkellos. Men dit och kolla ska jag absolut! Hemsk luft därinne dock, varmt och fuktigt, perfekt grogrund för mögel och ohyra.

#6, Ja det är ju inte det smartaste att ha akvarierna i det inglasade djur-rummet. Förr innan ägarbytet så var alla akvarierna ute i butiken där allt hund/kattfoder är nu. Tänk hur det ska bli i det där rummet nu i sommar, fy vilken bastu..
Jo Imazo är ju inte den bästa grossisten , jag var med förr (för en del år sedan) ibland när det kom smådjur där ifrån, då var det små magra djur och även en del som hade dött, en del av smådjuren var knappt lev.klara..
#7 Det har gått i vågor med Imazo, mestadels har de skött djuren illa och sålt djur i dåligt skick, sedan har det varit perioder då de haft rätt fina. Skumt.
Ja, det där med akvarierna hjälper ju inte direkt. Har också tänkt på hur det ska bli i sommar… Redan i vintras kändes det som om jag skulle svimma varenda gång jag var där. Fast jag tog av mössa och vantar och knäppte upp jackan så mådde jag illa och blev yr i huvudet för att det var så kvalmigt. Stackars djur :(
#3 just den annonsen var det… så himla söööta
visst får man länka till blocket… bara en sak som är så trist… att när man senare kollar så är ju annonsen borta… därför rekommenderar jag att man tar en skärmdump på annonsen o laddar upp samtidigt med länken… så som jag brukar göra

Jag har en tecknad kille. Är lite kluven om jag ska behålla honom eller sälja honom. Han har jättefin och snäll både mamma och pappa och är en väldigt lugnt kille själv, trivs bäst med att ligga och sova och/eller äta ^__^när han är ute letar han alltid upp nåt ställa att lägga sig och mysa.
Han är iaf agouti broken, longhair, Svensktypad med satinanlag. Han är lite över 4 månader nu. Brown Sugar heter han. Kommer att ställas ut i augusti om jag behåller honm (om du vill avvakta och se vad han får för resultat är det också helt ok).
På bilden är han den mörka delen av yinyangen ^__^
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#10 Jag som satt och kollade gamla trådar igår och såg honom och brorsan. :) Kikade på din hemsida och läste lite om hans mamma och pappa också (har jag ju gjort på iFokus med). Han är jättefin och låter mysig (även "tjocka släkten"), men jag funderar gärna på saken om det är ok? Allra helst vill jag hitta en berkshire av ngt slag måste jag erkänna, om det går.