Vattnadal presenterar L-kullen
Här kommer nästa kull. Mamma är Den lilla svenska Vattnadals Apelsinfromage, blue agouti astrex, med texelmamma och astrexpappa, båda av oftantligt bra krull.
Pappa är den stora sälen, Vattnadals Remus, agouti longhair, korsad typ. Han är bara för underbar, ibland är han så lugn och slapp att man nästan blir irriterad på honom.
Här ett foto från deras dejt idag, när mamman fick komma från ungskocken ett tag. De är delade på annars, och Remus har flyttat ihop med Romulus och Robigus igan. Lite pip, men inga bett, så bröderna kan bo ihop efter 2 v isär med varsin stilig kvinna.
Intresserade kan höra av sig, båda könen finnes, i en hel del färger!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tyvärr blev närbilderna bara sudd…
MVH Elin
Vad har de för stamtavla?

e: Remus, ag lh
ee: VD Xtation to Station ag kh (e: VD Zorn si-ag kh u: VD Drive In saturday ag kh)
eu: VD Oh! You Pretty Tings ag tex (e: VD Zigenare ag tex u: VD Regina, ag slh)
u: Apelsinfromage bl-ag ax
ue Häxans Botrod ag/t ax. UNDERBART svintokrull till ax. Misstänker något annat hårlag inblandat. Finns nog foto av honom nånstans här… Tyvärr en aning nervös.
uu: VD hera, ag tex. underbar hona i päls och temperament. (e: VD Åtta li-ag tex u: VD Oh! You Pretty Things ag tex)
MVH Elin
Botrod hade väl finskt krull i stammen eller? Finnarnas krullisar är ju mkt bättre än våra…
Hur är det med morrhårsätning, svanskknyck, tumörer och livslängd i linjen?

Men Elin, jag är jättesugen!
Fast jag SKA inte. Men man kanske kan få komma hem till dig och klämma lite nån dag och inte ta med sig någon hem? :P
Älskar mina stora små vänner..

#7 Klart du får! Fast v 8-9 har jag semester, efter det passar det dock fint!
MVH Elin

Vore supermysigt!
Älskar mina stora små vänner..

Här finns det följande honor till salu:
agouti lh
agouti tex
cinnamon kh
Ev kan jag sälja en av hanarna, då troligen han som är agouti astrex/tex.
Mössen kan tas till Ävsjömässan på lördag kl 10.
MVH Elin
om man endååååå bodde kvar i sthlm :D då hade jag haft så mycket möss vid detta laget ….fy vattnadal sm visar så mkt sötnosar :D

Linspuré #12 och Lussekatt #14 är kvar till salu!
MVH Elin

Nu är alla tingade. Fast lille langos, en av hanarna, vill flytta hemifrån. Han gillar inte att bo med brorsorna längre. Inte så att det bits och härjas, men han är lite stressad, och blir lugn av att komma ifrån dem.
Således finns det en relativt svensktypad agouti shorthair hane, som söker nytt hem med ljus och lykta!
MVH Elin

Oj, förlåt mig, han heter inte alls Langos, utan Lappskojs!
MVH Elin