Färghjälp :D

För att få bättre hjälp och mindre suddiga foton, gå längre från mössen med kameran. Du får fokus en bra bit bakom när du går för nära. Då blir det bara suddigt.
Gå så pass långt från som kameran behöver för att få fokus, välj macroläge (oftast symbol av blomma) på kameran och om musen sen blir skapr, klipp bort allt onödigt i en bildbehandlingsprogram. Har du inget sånt, stryunta i det. Det är bättre med en liuten skapr mus än en stor suddig!
För att lägga in foton i inlägget:
Klicka på länken i inlägget så att du öppnar bilden. Klicka sedan på redigera inlägg, välj redigera och sedan drar du fotot dit med muspekaren, eller högerklickar och kör klipp och klistra.
Vi vanliga dödliga har bara en timme på oss, medan moderatorer od kan fixa det nör de vill.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Okej, jo jag har macro men har en sådan dålig kamera. Den är gammal och bara snäppet bättre än mobilen men tyvärr är det den enda jag har. Ska se om ostbiten fixar bättre någon dag =)
Får vi mindre kunniga gissa innan proffsen säger sitt?
Jag gissar på bone på de första tre, albino på den rödögda. Vad har föräldrarna för färger?
Mamman är ju colourpoint beige och pappan är black eyed bone.. =)
#7 Som sagt, hjärnan inte riktigt påslagen. Borde kanske scanna för virus och defragmentera också? 
Då kan ju ingen vara albino iaf, för några cc ska det inte kunna bli. Beige, bone, himalaya och colourpoint beige är alternativen genetiskt om jag börjar få koll på c-lokus nu, sen beror det på vad de kan tänkas bära i övrigt. Den rödögda lär väl vara himalaya då, och de andra bone kanske?

Ajabaja att visa sådana söta små möss, en aning suddiga men man ser ju hur tjusiga dom är ändå,=) Ang. färgerna så har jag ingen aning så det överlämnar vi till proffsen..=)
Måste säga att dom är ännu sötare i verkligheten och dom är så urgoa att umgås med. Hade svårt att ge iväg två av dem till ostbiten =)
Alla är jättesöta, men jag är mest förtjust i Maja, och sedan den lilla rödögda! 
Maja har de största morrhårjag sett :D Ostbiten säger att hon ser precis ut som sin far Hermanni när han var liten och han är ju en snygging nu med. Kira = den vita är störtskön. Säger direkt ifrån om hon inte är på humör =)
Vem tog vem av flickorna till slut då?
Jag har Kira och en av "krullisarna" och Ostbiten tog Maja och den andra krullisen. Hon vill gärna gå på en del utställningar och sådant för kul skull och då tyckte vi att maja nog är bäst lämpad för hon är så fin =) Jag vill ha gosiga flickor (det vill ju såklart ostbiten med…) och tog därför lilla kira och den i mig gladaste krullisen. =)

tänkte att jag också skulle blanda mig i lite i den här diskussionen:)
ja, alltså den ena krulltotten kom till oss och vi har döpt henne till Våfflan Hilda (den var min kära man som kom på namnet Hilda och det var så sött) och den släthåriga fick heta Hermiina Pannkaka (eftersom hon ser precis ut som Hermanni då han var liten och min man tyckte att hennes namn skulle vara något åt Hermanni hållet).
flickorna är ursöta och urgulliga. väldigt sociala. vi tog dem i vår säng och lät dem studera lite och sniffa på oss och det gick suveränt! ska försöka ta lite bilder på dem någon dag och lägga upp dem på forumet så ska ni få se!
till de fina flickorna köpte jag en miniduna, precis som en som Hermanni har. flickornas är bara en fin orangefärgad miniduna som jag tyckte var passande. just nu vilar sig Våfflan Hilda i Dominopaketet (ett kexpaket) och Hermiina Pannkakan ligger och myser i en gammal tröja.
det känns fantastiskt att ha barn till Hermanni och Doris. min och Thiahs första kull så att säga som vi har fött upp. Thiahs små diamanter var också urgulliga! <3
måste även säga att vi lyckats få till supersociala damer vilket var hela grundidén med parningen :D att dom är snygga kommer ju av deras sjukt snygga föräldra ;) hihi
På den senaste bilden ser åtminstone en krullis mkt mörkare ut än på de andra. Colourpoint beige?
Men dom är inte olika mörka i verkliga livet. Dom är likafärgade över hela kroppen och likadana båda två. Tycker nog att hon längst bort är den som är närmast verkligheten.
När borde pointers visa sig förresten? Mamman var ganska beige/silver när hon kom men är nu vit med mörka pointers…