En liten mus söker nytt hem
Det är så att jag upptäckte häromdagen att min ena mus har fått en tumör.. Så hon har tyvärr inte lång tid kvar i livet..
Så jag har ett litet problem..
Har en till hona som då skulle bli ensam när den andra får somna in. Möss ska ju helst inte vara ensamna och att skaffa en till mus är uteslutet.. Så antingen får hon somna in samtidigt som den andra.. Eller om det finns någon här, som kanske kan ta hand om henne?
Vet tyvärr inte hur gammal hon är, men köpte henne i april i våras. Jag säljer henne inte, utan skänker bort henne isåfall.. Då jag inte vet hur gammal hon är eller om dem är syskon så hon också kanske får tumör.
Kontakta mig gärna via mejl om du är intresserad, eller om du bara vill ge mig råd.. crazzyinlove88@hotmail.com
Tack för svar!

en bild skulle kanske inte sitta fel?

vart bor du?
Älskar mina stora små vänner..

Stenungsund. 5 mil norr om Göteborg..
Varför är det uteslutet att skaffa en till mus?

Jag vill helt enkelt inte ha flera möss.. Har katter här hemma, så det är en hel del jobb med att hålla dem därifrån.. Samtidigt så har jag inte tillräckligt med tid att ge mössen som dem behöver..
Därför vill jag helst inte ha en till mus..

Lägg ut en annons på blocket. Hade jag bott närmare hade jag kunnat ta henne. Det är en ganska gammal musdam om jag förstått rätt?
Älskar mina stora små vänner..

Jag vet inte hur gammal hon är.. Köpte dem i april i år, och min syster sa att dem var ganska unga då..
men jag har faktiskt ingen aning:/

är det ett terrarie dom bor i? ska det också bort? är musen svart eller är det jag som ser konstigt? jag bor på tjörn. kom dom från zoo möss? vart kommer dom ifrån?

Terrariet jag hade dem i sprack, så nu har jag bara en liten bur till dem.. Musen är mörkbrun med ljusare undersida.. Jo, dem kommer från kungälvs zoo..

det är inte användbart över huvud taget? det finns ingen möjlöighet att fixa en till bild på henne? verkar dom vara friska annars? bortsett från tumören?

Vi har slängt det..
Hon är inte vidare tam, så hon springer iväg så fort man kommer nära.. Men jag kan alltid försöka ta ett kort imorgon när det är ljusare..
Jo, jag tycker ju att dem verkar friska.. Men jag kan inte så jättemycket om möss, så ja ;/

ok. det vore bra att kunna se lite tydligare hur hon ser ut. vad heter hon? det var synd att ni har slängt det, jag är på jakt efter ett. kolla om du kan ta mer bilder i morgon.

Har inte hittat på något namn till någon av dem.. Utan kallar dem mest, flickan och tösen:P..
Jepp, ska försöka fixa bilder! =)

har du fått någon bild på dom än? jag lägger till dig på min msn så du kan väl logga in där när du läst detta.

tänkte hjälpa till att putta upp tråden och samtidigt berätta att jag inte kan ta hand om musen och hoppas verkilgen att någon annan kan göra det. Hon är jätte söt (hoppas att du lägger ut några av bilderna du skcikade till mig) black/tan såg hon ut att vara.

Ett tips till dig CraZzyInLove, försök sätta henne på ett litet bord eller liknande med ljus yta och bakgrund. Det är lite svårt att se henne som på bilden i #17 då det är mörk bakgrund och hon är mörk själv. Men jag kan ju säga att hon är jättesöt.

Min kamera är urkass.. Och det var första gången jag hade uppe henne.. Så dom bilderna får räcka..

har du fått något svar från någon på Zoonen? jag blir jätte lessen om ingen kan ta henne.. :( eftersom att jag är närmast och inte får ta henne så är jag lite lessen, för hon är ju så himla söt!
oh, black tan. synd att jag inte har plats.
/Anneli

vart bor du? såg att du bodde i märsta men det säger inte mig ett smack! det var black tan va? jag är fortfarande väldigt d¨lig på färger men jag tyckte allt att det såg ut som det…
Jag bor 4 mil norr om Stockholm. Men 5-10 min från Arlanda är väl lättast att säga.
Ja, det ser ut som en black tan korthår. :)
/Anneli

Nope, har inte fått något svar från Zoonen heller.. :/

#24 ok. trodde det var närmare…
tihi, har jag lyckats gissa rätt färg för en gångs skull! :P

har du hittat hem åt musen än??
Qui dormit, non peccat

#27 Nej, hon fick tyvärr somna in samtidigt som sin kompis..