Stökiga Baronen & Alice
Den här mannen har varit ute och roat sig, ett tag var han hopplös på att rymma, gallerburen som han bodde i ett kort tag tog han sig ju ut och in som han ville,
Petboxen var det ett tuggat hål i locket så där tog han sig ut och var ute och roade sig.. Nu har han ett lock som är helt & nu har han inte varit på rymmen på ett "kort" tag..
En gång när musflickorna var ute på lekhyllan och busade runt, och vad ser jag där efter en stund, jo det var denna Baronen, det var ngn hona som pep till så han fick väll till det innan jag hann på honom.
Och en annan gång var han på golvet och rände runt, och rätt som det är så dyker det upp en till mus bredvid honom och det var Alice, dom stod så fint bredvid varandra och tittade frågande på mig och undrade vad som var fel.. Men blir det ungar där så tar jag bort allihopa, Alice & han är halvsyskon & två möss med en sådan äventyrslystnad & rymmarlust ska ju inte ha några ungar..
Alltså det här börjar ju bli en aning pinsamt när den ena musen efter den andra bara rymmer. Men nu ska dom i alla fall sitta i säkra burar, jag hoppas det i alla fall…
Jag vill ju kunna planerea mina parningar utan att mössen lägger sig i och ställer till det för sig på egen hand..

Söta busfrön! 
Jag tror det är lika bra du ger upp alla egna idéer och låter mössen sköta om avelsplaneringen! 

Ja jag tror det, det är bara låta dom roa sig bäst dom vill ute på golvet & på lekhyllan, för det gör dom ju ändå när jag vänder ryggen till, ungefär =)