åå.
ååå, är så himla sugen på möss, men är så rädd att jag ska tappa de eller typ klämma ihjäl de :$ de är ju så små ^^ , är jätte sugen på några vuxna möss, men vet inte så mycket om de. Någon som kan berätta litte kort. Har ju råttor, men de är ju inte samma sak eller ? Visa gärna kort på era burar också :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

ingen som har något o komma med :P?
20 årig djurgalen moder*

är de lätt utråkade ? för alla burar jag sett värkar ha typ fullproppat med grejer i sina burar :P
20 årig djurgalen moder*

Om man har olika grejer i buren till dem som man byter ut med jämna mellanrum, så lär de inte bli uttråkade. De tycker om att ha lite hjärngympa förutom kroppsgympa.:))))
Jag byter ut 1-2 saker varje vecka då jag städar buren till mina 3 musfröknar. De är defenitivt inte uttråkade vad jag vet..

Precis som Muszima sa gillar mössen att få lite hjängympa. Bytar man deras leksaker med jämna mellanrum så blir de glada över omväxlingen. :)
Personligen så tycker jag om att "trycka burarna fulla" med leksaker och annat roligt, men det är mest för att jag tycker det ser hemtrevligt ut och ifall jag var en mus skulle jag nog velat ha min bur så! Med massa valmöjligheter.
#2 vilket härligt "slott" du har i ena hörnet :D
Mina möss får något nytt nästan varje dag. Det är ett känt faktum att smarta djur(människan medräknad) behöver något nytt hela tiden (ny omgivning, en ny tavla, ett nytt spel, en ny kartong, ny doft etc..) för att hjärnan ska fortsätta utvecklas och må bra. Har nått med neuroner att göra (lita inte på min stavning)…. Tjejerna blir iaf som galna när dom får en ny kartongbit eller en bit tyg eller lite blåbärsris. Ingen stor grej utan bara något litet. =)

Något som jag också har testat är att lägga en musplutt i en bur där den musen inte bor. Då blir de andra väldigt intresserade och har något att göra en stund.

åh.. om jag skffa möss kommer dom få hjärngympa hela tiden.. x)
#7 haha

#7., Jag brukar lägga in lite papper eller en toarulle från ngn tjejbur in till killarna i deras burar, då har dom också lite att göra en stund, sniffa & dreggla=)
hehe jag har tyvärr inte olika kön på mina djur och alla bor i samma bur men jag brukar lägga ut toarullarna i t.ex. vardagsrummet där doften är en helt annan..Inbillar mig att dofterna dras till toarullen och sen följer med till flickorna.. =D

#11 Jag har ibland lagt mina bland mina kryddväxter på balkongen. Då blir det occkså ett himla sniffande (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/