Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1071 ggr
PaaatyPalm
0

möss i petbox ?

Såg på blocket en i malmö som sålde ut sina 3 möss. De bodde i en petbox som jag har exakt lika dan. Det stog att den kostade som nypris 400kr , men de kostar typ 200kr.

och undrar om man kan ha möss i en petbox ?

så jag skrev:

hejsan :) , skulle bara säga att jag inte tror en sån liten petbox är lämplig till 3 möss, tror inte en petbox är lämplig till möss överhuvudet taget, men vet inte så mycket om möss precis.

Svaret jag fick:

fuck you.

jag ba vaa :S , förlåt för att jag vill hjälpa dina möss till ett bra liv tänkte jag lixom.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

PaaatyPalm
0

ska försöka hitta länken igen om någon vill se

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

20 årig djurgalen moder* 

Vattnadal
0

Golvytan räcker åt möss, men den är för låg. Enligt JBV måste möss ha minst 20 cm på höjden oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

PaaatyPalm
0

#3 ok, för den är typ 10cm , i höjden , 30 lång & 20 bred :P , har en själv som skagt :P

20 årig djurgalen moder* 

Grodan
0

#0 asch då sicken otrevlig typ… Ledsen men låt inte det hindra dig från att säga ifrån i fortsättningen… Skrattande

Petboxar är både bra och dumma. Bra för att de är lätta att lyfta, flytta och städa samt stapla undan. Dumma för att de har fel mått, ej är raka och har så mjuka plasttak.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

PaaatyPalm
0

#5 jo inte det svaret jag förväntade mej precis :/ :P ,

Jo, jag har mina till mina snäckor, inget annat.

20 årig djurgalen moder* 

Pehpsii
0

#3 den är typ 15-16 cm, har en sån som Transportbur om jag ska ha flera honor med mig så de kan åka alla tillsammans.

Jag akommenterade på den annonsen häromdagen. Dels frågade jag vart mössen var från och om de verkligen bodde i den pyttelilla buren. Fick dock inget svar alls

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Ladyinred
0

vilken typ, få en sak i prisent o sen försöka tjäna pengar på det. visst man kanske inte uppskattar allt man får. min kompis fick en tupp när hon fyllde 18, den dan fick hon änga med att leta efter en lämplig gård där den kunde bo.

Zamwyn
0

Apropå petbox, vilken storlek är den minsta för en ensam, svensktypad mus om man ska åka på utställning? Sover de mest eller brukar det vara full rulle? Jag borde ju veta för jag har ju varit på iaf några musutställningar, men jag minns faktiskt inte… Generad

Muszimba
0

Den som Svemus rekomenderar är Petbox nr 2; det är utav samma tillverkare som den uppe i tidigare tilläg. Storlek nr 1 är lite för litet då de ska kunna få röra sig i buren oxå.

Zamwyn
0

#10 Tack Muszimba, 2:an är standard för guldhamstrar och en rätt bra "packstorlek" också. Håller med om att 1:an är lite väl liten, lämpar sig mer för korta resor som t.ex. till vet eller så tycker jag. Jag antar att det inte finns någon gräns uppåt, eftersom det kan sitta olika antal möss i boxarna?

Pehpsii
0

för stor är väl inte helt jättebra om man ska "skramla runt" med dem t.ex på tåg eller så, det blir liksom längre bit att trilla och de kan slå sig värre. Är du med hur jag menar (dålig på att förklara)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Zamwyn
0

#12 Jag tänkte mest på om Svemus hade några maxmått för boxarna, av utrymmesskäl i själva utställningslokalen. Men hur som är det ju rimligt det du skriver Pehpsii, och jag är så med så. ;)

Muszimba
0

Det är storlek 2 och 3 som är Svemus rekomendationer på utställningarna pga utrymmesskäl på domarborden. Man kan ju ha flera möss i en bur som i ovanstående annons på väg till utställningen, men sedan i mindre då många har möss i samma färg och då blir det knivigt för domaren att veta vilken mus som är vilken.

Muszimba
0

Skickade ett mail till killen för att se vad man får för svar. Dessutom så är jag villig att rädda dem från den buren.

Zamwyn
0

#14 Ah, tack för infon Muszimba!

PaaatyPalm
0

#15 oo, bra :P , de ser faktist fina ut :P , fast man ser de ju inte alls tydligt eller någoting :/

20 årig djurgalen moder* 

Muszimba
0

Fått första kontakten. Får se hur det artar sig.

[Thiah]
0

Tänkte på den dära annonsen och det står att han fått dem i födelsedagspresent men inte har nått intresse för dem..

Vem köper en levande varelse åt någon när dom inte har intresse för det?? Borde finnas ett brinnande intresse och att personen ifråga är medveten om sin present samt är med och väljer djuren ifråga… Annars blir det ju helt galet.

Sen att killen försöker tjäna pengar på det är en helt annan femma. …..

Elyria
0

Håller med dig Thiah. Den som är boven i det här dramat är den som gav bort möss i present.

PaaatyPalm
0

jo det är ju klart, men om jag fått ett djur som jag inte visste så mycket om precis så skulle jag ju läst på som en tok :P

20 årig djurgalen moder* 

[Thiah]
0

Jo det gör man ju men samtidigt kan du ju inte ge bort levande saker (förutom kanske en blomma) i present till någon. Ett djur är ju flera års engagering och det kostar ju pengar och massor av sådant. Så är man inte super intresserad och villig så är det ju inte så bra. Dessutom kanske man får ett djur där personkemin inte alls klickar och då ska man kämpa och ha  det trist hela den tiden….

PaaatyPalm
0

jo det är ju klart men då sätter man djuren utenför givaren dörr o knackar på o sticker ^^

20 årig djurgalen moder* 

[Thiah]
0

haha jo kanske det :D

Ladyinred
0

jag har gett djur till folk, men då har det varit i samrådan med personen i fråga som ska få det.

[Thiah]
0

#25  Jag har fått djur i present men då har jag fått välja själva djuret och har vbelat ha det väldigt länge.

Muszimba
0

Nu är de tre damerna räddade och hemma hos mig. Kommer att visas upp för eventuella köpare på Musträffen 6/6 i Stockholm.

PaaatyPalm
0

naaw :P Lycka till med de :) , Visa gärna bilder :)

20 årig djurgalen moder* 

Zamwyn
0

#28, Ja, bilder vore jätteroligt!!

Grodan
0

#29 jupp!!! bildtvång!!!

Muszimba
0

Men grodan, du kan få se dem irl på fredag på träffen. Men det får ju alla som kommer till träffen 6/6 här i södra Stockholm. Är lite seg idag efter en härlig resa till Skåne fredag morgon-söndag kväll. Ska försöka få till några bilder på dem senare idag eller imorgon.

Grodan
0

men inte alla andra 500 medlemmarna här

Achatina
0

Noterade den annonsen också. Sådana petboxar har jag köpt nya för under 100-lappen :P

Muszimba
0

Fick ner priset från 450 till 350 då jag inte ville ha spånet pga min spåndamms-allergi utöver att jag åkte så långt som från Stockholm till Malmö. Har pysslat lite med dem nu en stund och de är verkligen söta och goa när man pysslar med dem.

Fairytail
0

Bra gjort Muszimba!

Muszimba
0

Tackar, Fairytail. Jag är glad i dem redan så som de beter sig.

PaaatyPalm
0

#33 jag vet. De är lixom stor skilnad mellan 100-200 och 400 :S

20 årig djurgalen moder*