Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 567 ggr
[Mariaxx]
0

Upprörd!!

Åh, jag vet inte om jag överreagerat, men på blocket fanns en annons där man har 8-10st (om inte flera) möss ihop, varav jag kan se minst 3 st högdräktiga honor där. Dom ska uppenbarligen säljas till foder eller sällskap…Vill gärna se era åsikter på detta….

Mymlan
0

Maria: visst det äör ej kul se såna annonser men även en orm måste ha mat. En orm kan inte äta grönsaker eller ren nötfärs.

Möss, råttor, hamstrar etc är bytes djur i naturen. Hur skulle det se ut i naturen om rovdjuren orm, uggla, uv ej fanns? jo överflöd miljontals råttor o möss etc

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Mariaxx]
0

Att en orm måste äta vet jag….

Men oavsett vad för syfte man har med avel så ska väl djuret ha det så bra som möjligt under den tiden man avlar på det samt att hålla ålders rekomendationer vid parning?

Mymlan
0

Bästa stället ta sån här diskussion är väl på repti.net eller reptil.ifokus..

Här sitter vi som älskar möss, nån enstaka ormmats uppfödare sitter säkert här med.

Själv älskar jag ormar men äger ingen och skulle jag det så skulle jag köpa död föda någonstans ifrån. Aldrig ta av mina egna möss eller råttor.

Hade orm på 80 talet och födde upp möss o råttor men ormens föda köpte jag från ALAB i sollentuna *de heter kanske Scanbur idag*.

Men ska man föda upp djurfoder så dels så måste den ha tillstånd av kommunen, vilket miljö&hälsa sa till mig även om djur föds upp för säljas till zoo. Sedan ska de ha<z ett bra liv innan de äts upp, avlas då de har åldern inne för det, ej vara fabriker dvs bara föda bebisar tills de dör..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Det är underbart att det finns människor som vill ge möss ett högre värde, så jag uppskattar verkligen din omtanke, Maria.

Den här sajten är en av mina åtgärder för att höja musens status samt lära ut hur den skall skötas för att må bra.

SVEMUS - Svenska Musklubben - är säkert Sveriges minsta klubb med just nu under 40 medlemmar (har i toppdagar varit nästan 120). Klubben har som uppgift att informera och lära ut korrekt skötsel samt odla intresse för sällskapsmöss.

Jag, musvänner och SVEMUS-medlemmar vill givetvis ha tips på hur vi ska få folk att sköta om möss på ett bättre sätt.

Det enda jag tror man kan göra när det gäller annonser man blir upprörd över är att ta kontakt med annonsören och snällt be dem ändra något i annonsen eller ta kontakt med annonsstället. Ju fler vi är som gör det desto större chans till bättring.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️