Mus iFokus

Mus

Etiketterleksakeraktivering
Läst 954 ggr
LinaIsabell
0

Bra leksak

Mina möss är galet bra på att klättra. En dag gjorde jag en gunga av plast + bomullsband. De klättrade som psyk på bomullsbanden på kvällarna, så jag tog ner den eftersom jag var nojig att de skulle skada sig på natten när jag inte såg. :)

Så jag gjorde en ny leksak som kan vara rolig för dem.

Ta en strumpa och fyll den med tyg och knyt ihop den, knyt ett snöre (t.ex. skosnöre) i toppen och häng upp i taket. Det blir som en liten boxningssäck som de kan klättra på. Mina gillar den iallafall.

Anett Lindbom
0

Vilka kuliga leksaker du har gjort till dina möss, jag kan tänka mig att dom tycker att det är skojigt att klättra & dona..=)

LinaIsabell
0

Jo, de verkar tycka så ibland iallafall. :) Och så har jag hakat på det där med en jordlåda där de kan gräva, fast mina sprider ut jord överallt så jag tog en glasslåda och fyllde den med jord som jag blandade med lite müsli (så de inte svälter ihjäl om de råkar tappa bort vanliga maten på ngt sätt :)) och satte på ett lock med ett hål i mitten, så de kan sitta i deras jordgruva och gräva utan att få jord överallt. Sen kanske de är roligt att krypa ut och in också.

[Thiah]
0

Ah jag ska pröva det dära med boxninssäck.. mina småtjejer är helt vilda i att klättra medan deras större vänner sitter på marken och glor surt :D

LinaIsabell
0

xD Nåå, stackrarna som är avundsjuka.

[Thiah]
0

haha ja men dom borde röra på sig dom med…. =) Börjar nog bli lite runda där

LinaIsabell
0

1 ord: springhjul.
Det borde nog vara den bästa motionsformen eftersom de kan springa riktigt långa sträckor på kort tid, till skillnad från i buren som inte är stor nog för en 10 meters joggingtur. :)