luktar illa?
En del säjer att de luktar illa om möss.. Stämer de?
För de som säger det stämmer det. Jag tycker bara det luktar illa om det är skitigt i burarna eller om man har dåligt bottenmaterial.
vad är ett bra bottenmatrial då?

Jag har ett bottenmaterial som heter Toa-Lätt. Det är ett papperspellets som för mig är dammfritt material med god uppsugningsförmåga. Dessutom känner jag inte så mycket av urindoften när jag har det.

Min dotter tyckte tidigare att det luktade himla illa från mina möss, hon höll för näsan varje gång som hon gick in i mössens & fåglarnas rum. Men numera, då när hon kommer hit och hälsar på så sitter hon mer än gärna där inne i rummet och gosar med mina möss, och hon vill ha dom allihopa..=) Så det är nog lite av en vanesak också skulle jag tro, man vänjer sig vid lukten. Visst kan det lukta ibland men det är mest när muspojkarna får sina ryck och de ska kissa runt lite för att sprida sin ljuva doft..=)
Jag brukar jämföra råttlukt (och säkert även muslukt) med stalllukt. Det luktar äcklitg/konstigt i ett stall för en ovan person, men för stallmänniskorna luktar det gott! Det är alltså något man vänjer sig vid =)

Mvh Stephanie 

min kille o hans kompis gör tydligen inte de (hans kompis är hos oss ofta) dom tycker de lucktar jätte mycke fasten jag städar varannan dag..
Min uppfattning är att hanar luktar illa, ibland mindre ibland mera, men ofta "stinker de".
Medan honor i stort sett inte luktar alls.
Det är som sagt min erfarenhet och uppfattning - det kan man ju tycka olika om.