Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 745 ggr
Theres
0

Bur

Får jag se lite bilder på vbad ni har för burar till era möss? Själv hade jag en plastbur förr i tiden när jag hade möss, men går det lika bra med sånna man har till råttor med galler runt hela?

golf.ifokus.se

LinaIsabell
0

Jag har ingen bild på min bur just nu, men det är genomskinligt plast med gallerlock i plast. :)

Jag vet inte exakt vad råttor har för bur, men ja, det går bra att ha galler runt hela till möss. MEN musgallret måste vara MAX 0.5 centimeters mellanrum mellan gallrerna eftersom möss är väldigt bra på att ta sig ut.
Men de KAN fortfarande rymma från sådana burar, så det är inte att rekommendera om du har katter/illrar eller annat köttätande djur i samma rum, för säkerhetsskull.

Själv föredrar jag plast eftersom jag tycker man ser in till dem bättre när det inte är galler ivägen.
Dock är det bättre ventilerat och blir inte lika fuktigt i gallerburar.

Theres
0

Jo jag vet, jag hade en musunge en gång och när den hade växt till sig lite så satte jag in dem bland de andra mössen. Den klättrade i taket hela tiden (det var gallerlock), sen en morgon så såg jag den lilla musen utan huvud utanför en råttbur… så musen hade tydligen tagit sig ut, klättrat på en råttbur och fått sig en plågsam död =/

golf.ifokus.se

LinaIsabell
0

Oww. :( Stackarn.

Theres
0

Ja, fast den musen var pytteliten, så jag tror inte en fullvuxen mus kan ta sig igenom det gallret (plastbur med gallerlock). Men det är nog bättre med en plastbur än en gallerbur, för då slipper man massa spån (eller vad man nu har för underlag) överallt :P

golf.ifokus.se