Möss i sundsvall? =)
Hejhej, min mamma är allergisk mot pälsdjur, Vilket är jättejobbigt för jag älskar djur. Vi hade en hund för ett tag sen och henne kände mamma inte av. Det är bara vissa raser osv. Råttor har vi provat och kolla om min mamma var allergisk och det var hon. =(
Så det vi behöver nu är några musägare i sundsvall (eller i närheten). Så finns det några snälla själar här inne på mif som kan tänka sig låta mej och min mamma komma och hälsa på möss? Bara för att kolla om min mamma är allergisk? Jag skulle tacka er grymt då! =D
Mvh Moa.

puttputt (a)

Inte direkt Sundsvall, 4 mil norr om Gävle. Fast ni får gärna hälsa på!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#2 hmm.. jag vet inte om min mama är villig och åka dit.. :'( men tack ändå! :D:D Ska kanske fråga.. :P I den här tråden kan ni gärna berätta det fantastiska med möss också! :D:D:D

jag puttarputtar!

man kan aldrig putta för mkt!
*puttputtputt!!!*
Jag bor i Sundsvall och föder upp möss MEN jag tror inte att det är någon bra ide att ni kommer hit om din mamma ska kolla sin allergi.
Vi har både hundar, katter, kaniner, fåglar ect så hon här kommer hon med stor sannolikhet att känna av sin allergi bara hon kliver innanför dörren.

#6 haha, synd där.. :( Men vart bor du i sundsvall?

Om du skulle behöva vakt nån gg så är det bara å säga till (a) Då kan jag ju kolla sammtidigt om mamma är allergisk.. :P Fast risken är att mössen kommer bli bortskämda då x) Haha.. :D

PuttPutt… ;D Finns det verkligen inga möss i sundsvall?!

Vill inte göra dig besviken i onödan men…Det är stor risk att din mamma blir allergisk mot möss så småningom om ni har möss hemma trots att hon inte reagerar de första gångerna hon möter möss. Det går alltså inte att säkra något i förväg fast ni testar. Kan ta några månader innan man börjar reagera på ett nytt djur. Möss hör inte till de säkraste i allergisammanhang.

nee, men om vi skulle prova och hon skulle visa en allergisk reaktion på en gång så kan jag ju sluta hoppas på en gång.. Men om hon inte visar båb reaktoin så kanske kanske.. :)

Vattnadal kanske är villig att låna ut två honor på prov som du eventuellt kan behålla om allt går väl? I så fall möter jag gärna upp dig och eventuellt syster på stationen om du vill ta med henne så kan vi åka tillsammans ut till Vattnadal och kika.
Jag kan garantera att Bim är en väldigt ansvarsfull och intresserad djurmänniska i alla fall!
Älskar mina stora små vänner..
Men kan du inte ha buren i ditt rum och ha dörren stängd, så slipper din mamma vara nära dem hela tiden? Då borde det väl inte kännas av om hon nu inte är jättejättejätte allergisk.

#12 Åhh… du är så gullig.. :) Tack så mkt! Ska kanske höra med vattnadal men först mamma.. :) Tack så mkt iaf!! :D
#13 vi provade med råttorna så.. Men hon kände av dom.. :/

Tyvärr så kommer det inte bli nåt musköp.. men hundköp kommer det bli! Om ni är mer nyfikna så kolla på rattorifokus där det dtår "Mi present :O :D TACK" ;) :P

Å, vad kul med hund! :D :D
Älskar mina stora små vänner..
Grattis till vovveköpet!

tack alla! :D Lägger nog up nån bild här idag när vi har varit och kollat på dom! :D