medlem o registrera
Jag fick ett pm:
Det är såhär att jag har två honmöss och ett antal ungar just nu som jag skulle vilja registrera i SVEMUS och då måste jag självklart bli medlem.
Grejen är att jag inte riktigt vet hur man går med i SVEMUS eller registrerar möss. Om du orkar så hade det varit bra om du kunde ge mig en länk eller förklara hur jag ska gå tillväga. :)

Är det inte bara att gå in på www.svemus.org och läsa? 
Registrera möss
Alla medlemmar är välkomna att registrera sina möss i SVEMUS! Även möss utan känd härstamning, t ex inköpta i djuraffär, går bra att registrera i SVEMUS.
**
Så här går registrering av kull och enstaka möss till:
**
1. Köp kullregistreringsblankett, eller ladda ner från SVEMUS hemsida och skriv ut.
2. Fyll i blanketten med alla uppgifter om kullen/musen.
3. Genom att sätta ett kryss vid varje mus namn på blanketten kan du beställa registreringsbevis. Registreringsbevis kostar 5 kr/styck exklusive porto.
4. Skicka ett frankerat svarskuvert och registreringsblanketten i två exemplar, en behålls i
stamboken och den andra får du tillbaka med ifyllda registreringsnummer.
5. Kullregistreringen, eventuella registreringsbevis och ett inbetalningskort kommer normalt tillbaka inom två veckor.
**
Registrering av nataler och taggmöss
**
Du gör precis som vanligt, fast du skriver tagg eller natal på typen.
**
Registreringar skickas till registratorn via vanlig post
Registratorn:Anna Nilsson
Fabian Wredes Gränd 4
176 76 Järfälla
Frågor kan ställas per mail: stjarnvinden@gmail.com
**Ej medsänt frankerat svarskuvert resulterar i 5 kronors pålägg på sluträkningen samt att svaret skickas med B-föreningsbrev.
Kullregistreringsblanketter utan underskrift läggs åt sidan.
Kontakta alltid registratorn för besked om du inte fått din registrering inom två veckor.