Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 718 ggr
Otario
0

Labburar?

Hur använder man labburar? Och till vilken fördel? Funkar det inte lika bra med vanliga duna-/gallerburar?

/ Emma

Vattnadal
0

Man har strö, leksaker, mat och möss i dem! Flört

Skämt åsido, så gillar jag dem. Man kan inte ha triktigt stora hjul i dem, men alldeles normala. De är nog så rymningssäkra en bur kan bli, och är tålig, dvs går inte sönder så lätt. De är lätta att göra ren oxå.

Jag gillar annars dunaburar mycket. Fast de spricker i hörnrena runt toppgallret, och där rymmer små möss gärna då. Gallerburar gillar jag inte. De är skojiga att klättra i, men jobbiga att skrura rena och rymninbgsrisken är stor, då möäss lätt kan klämma sig genom galler.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zamwyn
0

Tänk om de gjorde större petboxar med bara lite mer ventilation, det skulle jag gilla!! Hanar luktar inte alls lika mkt i petbox, men det går ju sällan att hitta ngn stor nog åt dem att bo i permanent. Labburar är så tunga och bökiga, iaf de jag haft, och inte så "tittvänliga" alltid.

Grodan
0

Jag tycker labburar är superba burar. De är en investering för livet, då de aldrig rostar eller går sönder, samt är lätta att städa osv. Man får en bra överblick över djuren i och med att de är genomskinliga - den vanligaste sorten är av genomskinlig makrolonplast.

Jag tyckte att fodertrånget var dumt - den lilla nedsänkta delen i det rostfria gallerlocket - förut men ser nu tjusningen med det. Det går lätt att hänga upp hängmattor o annat i gallret, samt att det är lätt att mata o vattna dem.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zamwyn
0

#3 Ah, kanske jag bara hade otur då? Mina var liksom "frostade" så djuren syntes inte så bra, och ovanpå var gallret så tätt att det inte heller var roligt att kolla på dem igenom.

Grodan
0

#4 låter som det… i någon tråd (djurrum eller vad den heter) har jag ett mörkt foto på min ena hylla med labburar…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️