Färgfunderingar
Först ut är burmese. Två olika genotyper hittade jag i färgartikeln;
c(e)c(h) och c(ch)c(h). Går man alltså efter fenotyp ibland huruvida en mus ska bedömas agouti colourpoint beige eller burmese?
Sen undrar jag över silvrering, dvs sisi, finns det i Sverige fortfarande? Försökte söka, men fick bara upp trådar med vanlig silver, dvs rö blå och silvrering i artikelserien som Eva Johansson skrivit som är från 90-talet.
Och så röd i förhållande till c(e). Siames och chinchilla-anlagen håller ju tillbaka rött pigment, och jag antar nästan att c(e) funkar likadant, men frågar för säkerhets skull?
Vilken färgartikel?
Burmese är c(ch)c(h). Colorpoint är c(e)c(h)
Silvrering, fortfarande? Vad jag vet har vi inga och har aldrig haft - i a f inte mig veterligen.
c(e) jo, den gör likadant… du får även fox med den…
Musens pälsfärger tänkte jag på, det skulle ha funnits med som länk, missade det.
Sedan blandade jag ihop namnen lite, det var du som skrivit om sisi på 90-talet tydligen? Planerad avel på mus del 4 där det står att du hade genen då, eller iaf trodde att du hade den?
#2 ojdå, har jag skrivit fel i den om musens pälsfärger?
jag trodde jag hade genen, men hade inte det
#3 Ok, jag förstår, tack för infon! Jag fick lite lätt ångest när jag läste det, för jag trodde jag började lära mig c-genotyperna äntligen. 
Är inte ute efter ngn silver-variant, var bara nyfiken.
har ändrat nu - tack!
jag tycker de är döläckra! för att inte tala om PEARL… *stön*
Har du sett pearl i verkligheten, Grodan? I så fall, kommer de till sin rätt på bild?
#6 nope
alltså nope som i inte sett… hehe.. inte än