Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2303 ggr
Laika
0

Bur på Netto!

Har inte hunnit se den i verkligheten än, men det rör sig om en mindre gallerbur med ett loft, ett plasthus, matskål, vattenflaska, stege och ett (dåligt) hjul, samt okänd mängd färgglada rör. Galleravståndet ser ut att vara ganska stort, dock. Tycker hur som helst att det skulle kunna vara värt 179 kr… Så skynda er till Netto och ta en titt, ni som blev intresserade nu! Förvånad

GucciDior
0

Jag ska nog köpa en sån för jag bor precis bredvid en Nettobutik. Den är inte så jättestor men den går att ha till möss för jag har sett den i verkligheten hos en kompis (idag) som hade köpt en sån. Hon har sin dvärghamster däri. Jag kan tipsa om bra små transportburar också som man kan köpa för 25:- på Rusta. Till den får man: hjul, hus, matskål, stege, vattenflaska och spån!Glad

GucciDior
0

Idag har jag köpt en! Mina älsklingar älskar den! Dom springer runt och utforskar alla ställen och Gucci springer i rören hela tiden! Du visste ju inte hur många rör det fanns i buren men nu har jag svar på det: 12 st böjda rör, Ett rakt tredelat rör och två "stopprör" Kan försöka fixa en bild på buren. Och galleravståndet är perfekt för mössen så länge man inte ska ha bebismöss i den. (kan inte mäta just nu för jag hittar ingen linjal.)  Bytte dock ut hjulet för det var litet, dåligt, farligt och skevt.Räcka ut tungan

Tuss87
0

Man kan se den på deras hemsida www.netto.se Jag skulle kunna tänka mig att ha den som Transportbur eller liknande iaf :) Helt okej vad det ser ut som :)

Lisaisa
0

#2 Skulle du kunna kolla måtten på buren?Glad

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns en Netto i Årsta. Jag åker förbi den rätt ofta… *viktig info* Skrattande

Länk till sidan med buren

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

GucciDior
0

# visst! Men om ni vill köpa den så gö inte samma misstag som jag.. den stora bruna luckan är igentligen inte brun! Det är en playwood-skiva med skyddspapper på!Flört Den har måtten 28x38x40 cm.. Det känns dock som den är större för den har botten och övervåning plus massa rör! Tips sätt ihop rören som döm sitter ihop på baksidan av kartongen för annars finns det en risk att dom inte räcker till buren. Det misstaget gjorde jag 2 ggr så jag blev jättesur!

Laika
0

Satte ihop min på prov idag… Och jo, det tog ett tag innan jag lyckades lista ut hur man skulle få loss skyddspappren. Hemligheten: Blöt ner luckan så ska ni se att plasten kommer fram! ^^;;

Den var krånglig som få att sätta ihop, jag hoppas verkligen att den går att rengöra utan att man behöver plocka isär gallerdelarna. Men vore det inte för rören så skulle jag rentav kunna kalla den här buren för vacker…

Så nu väntar jag bara på möss att stoppa in i den… Hittade dessutom en billig bur på Myrorna häromveckan, så nu har jag plötsligt sex överflödiga burar. (Är det bara jag som ideligen saknar en 'himlar sig'-smiley på den här sidan? Glad)

Laika
0

#4: Måtten är 28x38x40 cm.

GucciDior
0

#7 Man behöver som tur är inte plocka isär allting när man ska städa. :-) och vad menar du med att "Men vore det inte för rören så skulle jag rentav kunna kalla den här buren för vacker… " ? Jag tycker det bara blir finare och gladare med rören.

Laika
0

Nej vackra plaströr tror jag nog inte att jag någonsin kommer att stöta på… Sedan passar inte kakofonin av olika burfärger in i vårt gröna kök. >: (

Ack, om delarna åtminstone kunde vara i samma färg allihopa! (Ingen som köpt buren som vill byta med mig? ;) Byter bort gult och blått mot grönt och rosa, helst grönt. Skrattande)

GucciDior
0

ojj jag skrev fel på inlägg #6.. menade såklart inte att det var en playwood-skiva utan en flexiglas (eller genomskinlig plast.).Förvånad

Highlandertess
0

Hjulet på bilden ser livsfarligt ut! Men annars ser den fin ut :-)

mandymoo
0

Hjulet är inte värre än vanliga metalhjul…. jag tycker till o med att dom är bättre för plasten är lite lika hal o bredare… jag har ett o det fungerar faktiskt väldigt bra… lite litet dock så det sitter i buren där småttingarna leker för tillfället *Ler*

Prizma_o_Kristall
0

#1 Såna där burar på rusta köpte jag 2 stycken för ett tag sedan. En till Prizma och en till Kristall. Men problemet är att det är alldeles för långt emellan gallertrådarna så Kristall kom ur buren. Inte så bra till möss…. Men tillbehören använder jag, förutom hjulet då jag tycker det var litet.

Mvh///Carro

Highlandertess
0

#13 - Jag vågar inte ha sådana öppna hjul till mina utan har heltäckta, förutom framsidan då förstås som är helt öppen. Jag hade sådana hjul till mina dvärghamstrar som jag hade för ca 10 år sedan. De klarade det bra, så hjulen kanske inte är så farliga :-)

Pimu
0

Jag har köpt buren, tycker den är fin .. mina killar älskar rören.

(som dom all sin tid i) Förvånad

Laika
0

Har prövat min till Fizz nu, och han verkar trivas. Framsidan med plastskiva är perfekt, han får helt enkelt inte plats att hänga i gallret och glo på mig och gnaga för att försöka få uppmärksamhet.

[TomasH]
0

År det nån som vill byta en stopp-del mot alla rör? Jag vill ha den som en liten vanlig bur men utan rör! Kom och hämta på S:t Eriksplan!

AndreasS
0

Här trivs våra mus hanar Ozzy & Manson kanon.

Mycket och klättra på.Cool

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Tiggros
0

Var på netto igår och då hittade ja ingen :(

GucciDior
0

kanske lite sent men jag har tagit kort på min nu! :D

GucciDior
0

asså man ser inte det på bilden men jag har satt ihop rören där uppe i en liten "ring" för Dior vågade inte gå i rören när det var så "rakt" ner!

Ellinor_ludde
0

finns den fortfarande kvar?
Funderar på att köpa den.

GucciDior
0

jag vet inte.. det beror ju på om den är slutsåld eller inte.. här hemma är dom iallafall slut..

mandymoo
0

Ja våran Netto stängdes den 22 april så …

GucciDior
0

Netto fyller 5 år här i Sverige denna veckan!

Tina-A
0

#25: Vår netto stänges också nyss :(

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Grodan
0

En nettobutik brann ner… haha

mandymoo
0

#27 Ja ICA köpte upp NETTO o lägger väl ner dom butiker som inte går så jätte bra….

Terato
0

#21 Det ser ut som att den liksom är öppen på framsidan. Är den det? Och hur "stänger" man den isåfall?

Kan ju vara riktigt intressant att ha en sån bur öppen på ett högt bord så kan man köra lite a'la Amairastil med öppna burar. Då kan man ju ha plats för lite leksaker på bordet.

Jag letar efter just en sån här bur som är öppen på framsidan så att man lättare kan inreda. Det gör ju inget att den är liten om man kan ha den öppen, så att säga.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Men åå jag fattar nu. Det är ju där plastskivan sitter!(stupid)

Typiskt att det inte finns något Netto i Gävle. Ingen som vet vart buren fortfarande finns?

teratos.r8or.se

Laika
0

Min pojkvän rapporterar att det finns tio burar för 90 kr/st på Netto vid Heidenstams torg i Uppsala. Något för SVEMUS att investera i?

mocchino
0

synd att man inte har körkort.. *grrr..*

// Nathalie

Laika
0

#33 Det behöver du inte heller, paketet är så litet och lätt så… Idag fanns fem burar kvar.

Grodan
0

Köp dem då Laika!

Laika
0

Okej, vi får kolla om det är öppet i morgon!

…Men som lön för mödan tänker jag byta ut alla mina gula och blå rör innan jag säljer vidare burarna. :P

Grodan
0

måste man ha sådana där hemska rör? tänker på att de är så svåra att göra rent… 1 maj - borde inte vara öppet då…

tror det finns en netto i årsta, kan ev åka dit o glo…

tycker ni att det är en bra bur då?

Pimu
0

#37 Jag håller me dig, tyckte de var jätte äckliga efter en dag, så jag tog bort dom o köpte ett fönster till att lägga för hålet, för 2 följde me paketet .. Fot i munnnen

Laika
0

Man kanske skulle sälja rören för sig? Finns ju säkert de också som vill ha massor med rör.

Jag är mycket nöjd med buren, den är klart bättre än safariburarna, och bättre än min andra helgallerbur. (Svårare att jämföra med de större dunorna.) Enda problemet är just rören, och särskilt då att de är så tröga att sätta ihop och ta isär… Man vill ju kunna plocka loss röret när musen sprungit dit och gömt sig.

Sedan har jag ju bara haft en mus i den än så länge, och med Safariburarna var det ju så att Henry trivdes utmärkt i sin, medan andra möss inte alls förstått hur man bäst ska utnyttja den.

Laika
0

Nu har jag köpt fyra burar till! Glad Om någon ska åka och hälsa på Amaira får ni gärna köra förbi och hämta dem. Jag bor som sagt i en etta… Det blev fyra kvar i affären, men tre av paketen var öppnade eller skadade.

Vad kan man sälja dem för, tycker ni?

Terato
0

Jag funderar på att ta en tripp till Uppsala och kika nästa vecka. Någon som vet om det finns burar kvar i någon av butikerna? De har ju en på Kungsgatan också. Skulle vilja ha två st att sätta ihop!

..Annars skulle jag gärna komma förbi hos dig, Laika, och köpa en eller två. Kan tänka mig ge 300-400 för två st om det inte finns i butiken.

teratos.r8or.se

Grodan
0

#40 för allt mellan 90 och 179 kr

Terato
0

För mig är det ett särskilt värde på de här burarna enbart för att de är så fina och praktiska. Inte ofta man ser helsvarta burar. Dessutom gillar jag att det är hyllor av galler ist för plast. Och jag tycker det verkar superbra med plastluckan på framsidan.

Synd att de är en aning små bara..

teratos.r8or.se

Laika
0

Kungsgatan har jag ingen koll på, men kan väl ta en tur dit om jag kommer ihåg nästa gång jag ska till stan…

Grodan
0

haha, Laika köper upp alla Netto-burar.

Laika
0

Nja, jag får inte lov att köpa några fler för Mattias innan jag blivit av med de vi har… Han fick lägga ut pengar för dem också eftersom jag är så fattig just nu.

Grodan
0

åh, din stackare… kanske kan SVEMUS köpa dem av dig (gärna i så fall för samma pris som du gav)

Laika
0

Jo, gärna. Fast bara om någon hämtar dem… Ska de stå här får jag allt ta vinst för att blidka pojkvännen. Men SVEMUS får förstås dem billigare än privatpersoner, ni ska ju också kunna tjäna lite på dem…

Terato
0

Vill bara säga att rören från ferplast med omkrets 6 cm funkar tillsammans med nettoburarnas rör! Kanske bra att veta!

teratos.r8or.se

souvenier
0

En fråga bara; finns det en chans att de har kvar de fortfarande? :O

http://elinalgotsson.blogg.se

imsuchadiva
0
Vattnadal
0

putt åt Zamwyn

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Jag har två såna där burar om någon vill se bilder! Jag ahr satt ihop dem. Ganska små är de förvisso men de är ju jättebra eftersom man lätt kan plocka isär dem och vika ihop dem. Dessutom gillar jag platsluckan i fram. Perfekt för man kommer åt i hela buren och det blir väldigt öppet för dem när de vill springa ute. Här har jag lite bilder på mina:

Ny bur och ny mus!

teratos.r8or.se

Tikkatikkatini
0

Vi har inte ens Netto här i Karlskoga.. Å det verkar inte finnas i Örebro heller…
Men det fanns en i Hallsberg, men dit är det ju så långt att åka.. Får vänta på min Dunabur istället och inreda den så gott det går med pinnar å allt annat smått å gott.

Terato
0

Det är nog svårt att få tag i nettoburarna nu, ja.

Men de finns ibland på blocket eller tradera.

teratos.r8or.se