Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1754 ggr
Stormviskaren
0

springer era möss i hjul?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Springer era möss hjul eller ligger dem bara i de? Jag har mina möss i en hamster bur och jag hade innan hjulet så de inte gick att snurra på. sen av misstag så hamnade hjulet så de gick att snurra på så när ja kom ut till mössen en morgon så hörde ja e konstigt ljud. så var de Nami som kommit på att de var kul att springa i hjulet :P

Stormviskaren
0

byta håll :p

Grodan
0

inga av mina möss har hjul, de har hängmatta, klättergrenar o annat

jag tycker inte det finns några bra hjul på marknaden i Europa, som också får plats i en bur samt inte förstör musens kropp

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stormviskaren
0

tror du mitt hjul förstör hennes kropp?

[Thiah]
0

Jag vill ha ett hjul till tjejerna men har inte hittat ett bra ännu :( men har ett stort och "komplicerat" system av rep i taket på buren.

Pimu
0

Jag har en "spring boll" som dom får springa i ibland på golvet ..

#3 _"tror du mitt hjul förstör hennes kropp?" 

_Jag tycker att musen är för stor för ditt hjul, kan bli jobbigt för ryggen o lyfta/kröka upp svansen så där .. Hellre ett större hjul då ..
_(min åsikt)_

amaira
0

Ja, jag har absolut hjul till mina möss!

Motion skadar aldrig, det stärker hjärta och immunförsvar, och producerar må-bra-hormoner. Dessutom växer det till hjärnceller! Det är en bra sysselsättning, när livet i buren kanske blir långtråkigt. För hur det än är, en ny "leksak" är färdigutforskad på ca 10 minuter (i bra fall), kvarstår 23 timmar och 50 minuter av ett dygn,och man kan inte bara äta och sova och köra repriser.  Flört Tycker jag.

Men det finns några saker att tänka på. Det ska förstås vara ett stort och bra hjul, och mössen i buren bör vara i samma storlek/tyngd, om det är sådana hjul som jag har i alla fall. Annars kan en klättrande mus fasta i "navet" när en tyngre mus har snurr på hjulet.

De bästa hjulen jag har, går inte in i dunor eller små burar.

De ser ut såhär, Imma demonstrerar inför min kamera:

amaira
0

Imma igen:

När jag har honor med ungar, och ungarna börjar krypa ur boet, då tar jag bort hjulen för ungarna kan lätt bli skadade.

Jag har några hjul som är heltäckta på ena sidan, och helt öppna på andra, de duger åt möss med olika vikt.

gulzebra
0

Jag stoppar in hjul lite då och då helt enkelt. Har inget hjul i nån bur permanent utan som en liten extragrej de kan ha ibland :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vattnadal
0

Jag har safarihjul, de är bra, fast apjobbiga att skura rena från kiss och bajs. hanarna äcklar ner dem som 17!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Mina honor sprang mer i hjulet när de var yngre. Nu är de mer intresserade av att boa och leta mat. Men visst använder de hjulet ibland så det får stå kvar i buren.

Har inte heller hittat något optimalt hjul än. Men jag kör på de blågula plasthjulen. De är 18 cm i millimeter. Skulle inte vilja ha mindre hjul..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Elyria
0

Vi har hjul i alla burar - så stora hjul som möjligt. Men det är väldigt olika hur mycket de används. Vissa möss springer nästan jämt medan andra nästan aldrig springer i dem.

#9 - Våra safarihjul hoppar av pinnen som de hänger på. Jag får sätta tillbaka dem nästan varenda dag. Så nu har jag bytt till annat hjul i den ena safariburen. Den andra safariburen har jag lagt papper under så den lutar lite bakåt och hjulet håller sig på plats. Känns problemet igen?

Anett Lindbom
0

Jag har hjul i några av burarna men dom används inte så ofta, hjulen används nog mest till att sitta och äta i eller som toalett, =)

Tikkatikkatini
0

Mina möss har hjul. Och Hillary använder det flitigt. Och nu har även hennes unge börjat göra det också..

Muszimba
0

Jag har hjul till mina möss. Just nu så sitter min morrhårstuggare i mindre bur då hon även smakat på pälsen som tillhör den äldsta(1 år, 2 veckor). I stora buren finns det 1 metallhjul och 1 Habitrailhjul så de 2 musdamerna där kan gå i ett var. I den lilla buren har jag 1 Habitrailhjul till tuggaren.

Vattnadal
0

#11 Jag har haft ett hjul som gjort så, och då har jag 8 safariburar och har köpt flera hjul lösa…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter