Exem på svansen?!
Min ena mushona har fått som exem eller liknande på hela svansen.. Mest är väl längst upp på svansen.. Den ser torr ut och är lite små röd och svullen..
Jag fick tips om att smörja in den med matolja vilket jag håller på att göra..
Men tänkte höra om det fanns någon här som varit med om något liknande? Vad kan det vara för någe hon fått.??
Ska se ifall jag får någon bra bild på det.. men har ingen bra kamera!
Asch… jag får ingen bra närbild på svansen.. måste skaffa mig en ny kamera :)
Men det ser redan mycket bättre ut efter jag smörjt in svansen med matolja i 2 dagar..
-Erika
vad bra. varför matolja? *nyfis*
Jag vet inte.. fick det tipset av uppfödaren..
Men nog tror jag att matolja kan vara bra mot det mesta..
Helst om man har ett djur som kan få i sig det..
Jag har en salva här hemma som är till för alla sorters djur..
Använde den tidigare till våran hund då hon hade fått exem eller klåda i "öronlapparna".. då skulle man smörja in denna salva i tio dagar.. men denna salva kommer ju hunden inte åt att slicka bort men det gör nog musen om den är på svansen..
Men i alla fall… så jag prövade matolja och det verkar som om det har lagt sig nu…
Vette tusan varför hon blivit så torr om svansen.. 
Kanske hon är allergisk mot något?!
Kan möss vara allergiska?
-Erika
mja, tror inte möss kan var allergiska direkt
om hon var torr om svansen så är det ett tecken på för torr luft hemma, ge henne ett hus att boa o sova i - när hon sover där blir det fuktigt av hennes utandningsluft
okej.. fast jag tycker jag har ganska mycke hus eller boställen åt dem.. Ett stort "hus" som ser ut som en igloo.. sen har jag en bro som jag köpte.. den är gjord av kvistar.. så där under kan dom ju boa in sig.. sen har jag massa rör och toarullar..
Får inte plats så mycket mer på bottenytan.. :/
-Erika
#2 Matolja funkar åt det mest ;) Kliner in våran minigris med det ^^ Haha, lite OT bara 

#6 norsk eller;)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#5 kanske byta ut det mot ett mindre? verkar ju konstigt att musen bara får torr svans sådär… om hon inte är nyinflyttad och hade det när hon kom… svamp å hudåkommor botas ju inte med matolja mig veterligen… jag är bara dödligt nyfiken o vill det ska finnas så få obesvarade frågor som möjligt om möss! 
#7 Norsk? Nejnej, skåning ^^ Haha :D

#9 samma sak ;)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta