Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 679 ggr
Pimu
0

Husdjursdag i skolan

Imorgon, Onsdag 11/6 ska båda mina stora barn ha husdjursdag i skolan .. dom som har o kan ta med sig sitt husdjur.
I våran familj har vi ett mindre zoo som består av 20-talet möss, 3 katter, 1 skäggagam och 1 majsorm.

Dottern är musintresserad o kommer ta med sig sin egen mus "Poppon" medans grabben kommer att ta med sig våran majsorm alt. skäggagamen (har inte bestämt sig ännu.) Givetvis kommer min sambo vara med sonen under denna tid och jag kommer att vara med min dotter.
Detta kommer att pågå under 1-2 timmar i skolan. kommer givetvis göra lite reklam för oss här på mus.ifokus Räcka ut tungan

amaira
0

Vad kul! Skrattande

Terato
0

Å, vad roligt! När jag gick i lärartankar så funderade jag mycket på det där med att ta med djur till skolan och låta barnen ta med sig djur. Skulle vara superskoj om man var naturkunskapslärare. Men sen är det ju det där med allergier osv..

Men min lillasytster hade en lärare som gjorde så. Hon tog även själv med sig en massa knapiga saker som hajtänder och sånt och det är många i den klassen som idag är naturkunskapsintresserade!

Dessutom är det ju jättebra för barn att få lära sig om djur och att förstå dem.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Zamwyn
0

Hoppas det blir en rolig och trevlig dag!

Grodan
0

skoj, gör gärna reklam för SVEMUS också…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pimu
0

Ska bli jätte roligt o se hur alla reagearar ..

#4 Japp .. gör reklam för SVEMUS oxå .. glömde skriva in de i tråden ..

Grodan
0

#5 fast huvudsaken är väl att folk får ett bra intryck av möss! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pimu
0

Jo, de är juh lättare o berätta om dom .. när man kan visa upp dom samtidigt ..

[Thiah]
0

jag har försökt att få ta mina möss till förskolan och visa dem för mina 6 åringar men chefen är så mysko hård på det där med att inga pälsdjur får komma in på dagis inte ens i någon timme.. Man får egentligen inte ens ha dem på gården….suck

vi har dock typ 50 vildamöss som springer inomhus men det kvittade :P

Terato
0

Hmm.. Du kanske skulle bjuda hem ungarna till dig och visa? :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Thiah]
0

Jo jag har tänkt tanken..Bor såpass nära att det skulle funka om jag skulle orka panta alla ölburkar och städa bort allt "icke barnvänligt"

Liz85
0

Jag kom att tänka på den där dagen i högstadiet när vi i engelskakursen fick i uppgift att till veckan därpå ha ett litet föredrag om eget valt ämne i cirka 2 minuter. Jag valde att berätta om mina taggisar. Kruxet var bara det att jag inte ens haft de i en månad då så de frågor som kom upp hade jag svårt att svara på. Läraren frågade om jag hade nära till skolan och kunde smita hem och hämta de så de fick se hur de ser ut.

- Javisst! (Sa jag, fast på engelska. Kan man se skolmatsalen från sitt sovrumsfönster på andra sidan gatan så… :P)

Kom tillbaka några minuter senare med buren i famnen och två extremt nyfikna taggmusdamer i som blev omåttligt intressanta av ALLA mina klasskamrater. En av killarna ville gärna få se och känna på taggarna och frågade om jag kunde ta upp en. Visst, inga problem tyckte jag och öppnade luckan för att fiska upp en av de. Läraren reagerade ovanligt fort (med ljusets hastighet eller nåt sånt fast hon stod i andra delen av klassrummet (!) och sa snabbt:

- Det behövs inte. Jag tror det är bäst att du låter de vara kvar i buren så de inte rymmer.

Det märktes att hon var lite rädd och trodde väl kanske det skulle bli musjagning efter en rymling.

Anett Lindbom
0

På tal om att ta med sig djur till skolan så måste ju jag berätta en sak, För många år sedan så gick jag på komvux, en dag skulle vi har med oss en varsin sak att berätta om, jag tror det var på ngn svenskalektion eller vad det var jag minns inte riktigt.

Alla andra hade med sig en varsin pryl och berättade om just deras grej. Jag hade från en zooaffär i grannkommunen lånat med mig en liten boaorm som jag berättade om, och jag kan lova att dom i klassen som oftast var så där lagomt kaxiga och stor i truten, sådana där tant & farbror duktiga som oftast ska sitta längst fram i klassrummet och vara störst bäst och vackrast dom hamnade snabbt som tusan längst bak i klassrummet, och det tyckte jag var jäkligt kul, även läraren flyttade på sig en bra bit bort ifrån mig & ormen som jag visade upp.

Innan jag tog med ormen så frågade jag om man fick ta med sig vad man ville och det fick man, han läraren sa inget om att man inte fick ha med sig ngn orm eller ngt annat djur..Så därför tog jag med mig den söta boaormen, det var bara några få personer som vågade fram för att känna på ormen men dom som oftast var stor i truten blev väldigt tysta, hihi,,,

Pimu, jag hoppas att det inte gör ngt att jag inkräktar så här i din tråd.

Hur gick det för dina barn & uppvisningen av deras djur?

Pimu
0

De gör inget .. de var juh ändå husdjurs matrial ..

De gick jätte bra .. dom flesta fastnade hos mig (mössen) o sambon (ormen) .. men vi stod en BRA bit ifrån varann .. *thi hi* ..