fisk och groda?
det här är en mussida, jag vet :P
men jag har en fråga. Kan man ha Blackmolly tillsammans med grodor? :)
LOL
om man kunde det skulle man väl se lite mer sådana blandakvarier?

bor den med fiskar?
jag vet ingenting om fiskar, utom att torskar e jobbiga och lax e gott… OH! (åt inte fisk under många år men nu sedan 5 år äter jag lax)
åh vad bra att man kan de ^^

Hihi jag har precis samma "sand" och färgtema i mitt akvarium som du TacoBelle =P Svart och vitt (svarta neontetror, albinopansarmalar, en svart kampfisk och utstickaren en marmorgurami, fast jag ska ha fler färgglada firrar sen).
mygglaver? vart köper man sånna? har aldrig sett sånna i någon djur/zooaffär.

Mygglarver finns röda, vita och svarta. Man får oftast i djuraffärer be om det i kassan eftersom det är fryst foder och dom brukar ha frysen där bak i mindre affärer. Man bara bryter av några rutor och tinar när man ska mata grodorna.
jaså :P jag trodde dom va levande ^^ då förstår jag…

Man kan köpa levande också ibland fast det är ovanligare och inte lika bekvämt. Grodorna bryr sig inte, dom gillar den frusna. Dom gillar även mosad tonfisk eller mosade räkor, dom gillar också vanlig fiskmat så man kan variera sig om man vill.
men käkar inte fiskarna upp larverna då?

Jo fiskarna älskar också mygglarver och det är bra mat för fiskarna så det är ingen fara. Vad man dock måste tänka på är att inte ha för små fiskar när grodorna blir större, för då slukar grodorna småfiskarna med hull och hår. En klogroda blir ca 12-15 cm stor. Dvärgarna som bara finns i brun färg blir bara några centimeter stora och passar bättre om man har små fiskar.
okej :)

Åhhh så trevligt, fiskprat :-) Jag älskar akvariefiskar!!!
/Matsvin.
matsvin: jaså… :D har du några roliga firrar då? Jo förresnten, måste man ha fiskarna i ett eget akvarium innan man stoppar ner dom till dom andra, när man har köpt en ny? Kan dom bära på smitta?
Någon borde ju helt klart starta akvarie.ifokus

Ja verkligen … synd att man inte kan tillräckligt mycket *ler* och att Matsvin har så svårt att ladda sidan ….

Det är bra att sätta nya fiskar i karantän innan man släpper ner dem till de gamla. Det minskar smittrisken. Fast själv har jag varit dålig på det och för det mesta går det bra - om man i övrigt är bra på att sköta akvariet och byter vatten ofta.
Det finns redan flera bra akvariesidor så akvarieetusiasterna känner nog inte behov av ett akvarie.ifokus.
Innan mössen kom in i vår familjs liv var jag ofta ute på Djurportalens Akvarieguiden. Där hittar man svar på det mesta. Men nu hinner jag inte med mycket mer än mus.ifokus. Tyvärr får inte heller mina fiskar och de tre akvarierna den uppmärksamhet som de fick förut. Bifogar i alla fall en bild (ej färsk) på mina favoriter, tre av mina fem kutuburegnbågar (melanotaenia lacustris). Har haft dem i drygt ett år och de blir bara finare och finare.
ja har akvarium, inte blackmolly o grodor men……men ja vet inte jag, dem äter inte upp varann direkt, men man kan ju kolla på nån fisksajt eller fråga på en djuraffär!
Jag har 3 akvarie, 200L, 90L och 54L med fiskar i. I 200L simmar det 7 st Lab Hongi (afrikansk ciklid, tuff fisk) och 2 st Pictus malar (rovgiriga äter små fisk under 7 cm, men mina har låtit bli Hongi ynglena de flesta) och en Antracistus mal
I 90L simmar det 2 st Diamant scalarer, dalmatiner molly, 1 honungsgurami, 2 sugmalar (minns ej namnet), 1 kampfisk hane, siamesisk algätare.
1 54L 4 kampfiskar, fläckig pansarmal, 2 sugfiskar (minns ej namnet, de är små än men kommer växa ur 54L), x antal Ampullaria snäckor (ngn som vill ha dem?)
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
kul! mer foton på grodor, tack!
skulle ladda upp ett foto på elins groda som jag fotograferade när jag var där - den enda av hennes djur som min kamera ville föreviga… men jag har tappat bort det… tror dock det går att hitta i en tråd här någonstans.