The Fun Mouse Forum
Jag är jätteförtjust i den amerikanska sidan som tillhör The Fun Mouse Mousery, för att inte tala om Mousery Database. För ett tag sedan gick jag med i TFM Forum, mest för att lära mig mer om RY (recessive yellow/recessiv gul) men tänkte också att det kanske kunde vara kul där. Har inte skrivit mer än ett kort presentationsinlägg, men läst desto mer. Och tacka vet jag MiF! Jäklar anåda vad otrevliga de är ibland! Många moraltanter och besserwissrar, och en hel del maktfullkomlighet hos moderators tycks det. Kraven de listar på hur man måste vara och ha det i livet för att bli uppfödare är rent löjliga, det ligger en del sanning i men det är överdrivet in absurdum. Visst ska man veta vad man ger sig in på, men att kväsa folk är en annan sak. Återigen blir jag tacksam för MiF, här är folk trevliga och iaf jag märker att jag själv blir snällare med snälla människor runt mig. Inte för att jag är en elak person annars, men jag är mer van vid illasinnade och oförskämda människor tyvärr, och har dessutom lite humör. Så hurra för MiF, men var beredd på en helt annan stämning på TFM Forum ifall ni går med där.

Har alltid tyckt att MiF är ett trevligt forum! Om man kollar på andra forum (även iFokus) är det inte alls lika god stämning som här! Gör man något fel skäller de andra medlemmar inte på en, dom hjälper en! Har lärt mig mycket här och hoppas att jag kan lära mig ännu mera! Är så glad att jag hittade hit! Tack Grodan som är Sajtvärd för ett sånt trevligt forum och tack till alla andra som gör MiF så trevligt som det är! Hoppas det förblir god stämning här, så många andra musmänninskor känner sig välkomnade! Kram på er!

Jag kan bara hålla med om att MiF är ett superbra forum. Vad man än kommer med för frågor eller funderingar så blir man inte dumförklarad utan man får den hjälp som man vill ha och det tycker jag är kanonbra.=)) Så HURRA för MiF och för den underbara stämningen som är här…..

Puss & Kram till er alla på det här Forumet..=)

Håller också med. Det är helt otroligt vilken bra stämning vi har här!
Tycker det här forumet är en bra förebild för alla människor som tror att det hjälper att skälla på folk för att sprida kunskap. Det hjälper aldrig.
Älskar mina stora små vänner..

#3 Håller med dig! Det är mycket roligare (och lättare) att lära sig av trevliga människor! Skäller folk på en har man ju ingen lust att lyssna och lära av dom, alla kan göra fel lixåm..
Asch då, det var ju inte kul att höra. Dock upplever jag att det finns en del forum som är så tyvärr.
På internationella rått och musforumet är det dock väldigt bra stämning tycker jag. Fast kunskapsnivån är kanske inte superhög där…?

#5 Vilket forum menar du? Är lite efter här :P
http://intermice.virtuaboard.com/
man kan alltid kolla under länkar här på mus-ifokus!
fast några länkar är döda eller fel, detta pga att jag inte kunnat redigera dem pga någon bugg

#7 Förlåt mig, tänkte inte på det..
Tack för länken! 
#5 Jag har bara varit inne och vänt där, ska kika lite mer ingående vad det lider. Hur tycks spridningen vara på nationaliteter där?