Mushonor till salu
Vattnadals Kakamora ci tex
Vattnbadals Kikimora, ci stex
f 12 juni, e: Vattnadals Åtta li-ag tex u: Vattnadals Oh! You OPretty Things ag tex.
Vattnadals Fortuna, ci/t tex
f 26/4 e: Vattnadals Åtta li-ag tex u: Vattnadals My Death rö vi tex.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Usch på tok för söta *ler*
Du råkar inte veta om dina töser är släkt med Grodans cinnamon satin texel (eller var det astrex?)?

Det finns massor om hur just dessa möss är släkt med Morakullor i tråden svensktypade med bra temp eller vad den nu heter. Kollade upp det noga, så kolla glatt vad han har för nåt bakåt och kika i den tråden, så vet du!
MVH Elin
Jättegulliga möss:)
Theriss, de är inte så nära släkt. Jag har två cinnamon hanar (tex & sax) undan min polska hona och hon är ju helt obesläktad, så långt jag kan se, med våra svenskingar. Pappan är Morakullan´s Mahatmus, han har visserligen Häxans Fisk som farfar… men den musen var så himla bra att han gott kan vara ett par gånger i stamtavlan! Där har jag inte sett varken svansknyck, morrhårsätning eller något negativt. Tvärtom, tvärtrevliga djur! Vi skulle klonat Häxans Fisk, Elin! Det roliga är att hans far Suddborn´s Filippus även ligger i min siameslinje.
#3 Jag vet inte vilken tråd det är, försökte söka efter de ord du skrivit men fick inte upp något. Hade varit kul att läsa även ifall jag fått svar på frågan av Grodan.
hihi… såg nu att de hade väldigt söta namn… kikimora 
Fast Theriss, jag vet inte exakt vilka Morakullor som ligger där bak… jag hittar inte heller tråden, men minns att elin gjorde ett fint liten stamträd i många led

Tror att tråden ligger i saludelen, och den hette nåt som ungefär… svensktypade musungar med supertemperament eller så…
MVH Elin

Kan det vara denna tråd måntro?

Japp! Ligger ett exeldokument längre ner…
MVH Elin