Mushanar omplaceras
Jag har 3 underbara mushanar som behöver nya hem. 2 av dem har annonserats ut här förr, och så har jag en ny. Alla får ett eget inlägg här under, med korta fakta och foto.
Skillnaden mot tidigare, är att jag kan sälja deras burar med begagnat förvisso, med den inredning de bor i nu, en liten påse mat och en liten påse aspspån.
2 av burarna är Hagens safari, men tillhörande hjul och flaska, den 3:e buren är en labbur med höjt galler.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hane ett!
Vattnadals Eight Line Poem, cinnamon texel. Har Mirans Ebony i stamtavlan, och hon ger ökad risk för morrhårstuggande och tumörer. Han bör helst inte avlas på, utan ska helst pussas på, varje dag.
Han är född 05-05-05, så det är ingen yngling direkt…
Han bor i en safaribur, och med bur och tillbehör kostar han 200 kr.
MVH Elin

Hane två!
Vattnadals Absolute Beginners, agouti långhår. Även han har Mirans Ebony i stamtavlan, och ska därför avlas sparsamt på, om alls. Han är ännu mindre yngling, född 05-02-22.
Han bor i en labbur, som med tillbehör (dock ej hjul) kostar 150 kr.
MVH Elin

Hane tre!
Vattnadals Panic In Detroit, agouti långhår. Helt dunderunderbar. Älskar att ligga i handen och vara klappkudde, pussgurka, snuttemus. Tyvärr upptäckte jag igår att han börjat knapra morrhår på sin bror och halvkusin som han bor med. Tänkte prova att ge dem en större bur med massa skojsiga saker att leka med, men gissar att han inte slutar knapra, när han väl börjat.
Han har ingen egen bur, flyttar gratis utan bur och om någon vill ha en bur med för att underlätta, så kan han få med en safaribur för 200 kr eller en ny miniduna med tillbehör för 300 kr.
Panic är född 29 september, och har de allra underbaraste föräldrar, Vattnadals Lave och Vattnadals Ramona.
MVH Elin
Var är bilden på hane tre? :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Precis, undrade jag med… 
Hon glömde nog den.
Eight Line Poem.. Vilken skönhet 

Upptäckte att jag inte hade någon i datorn, och orkade inte fota, lägga in och fixa, för det var sent. Fotade lite snabbt nu, och hoppas få något som går att lägga upp i alla fall.
MVH Elin

Man kan ju se det lite som att man får prova att ha en mus, då de 2 första inte är purunga, och att man köper en bur, får med en mus som kanske lever ett år till, som mest…
Då hinner men se om det där med en mushane var något som passade.
MVH Elin

Panic ser ju såååå söt ut. Kunde ju nästan äta upp honom, 
men vill inte äta upp ett husdjur.
nähä, men slicka på honom då…? *fniss*

Pussa kanske är mysigare, för vem vill få mushår i munnen!
MVH Elin
*host*

Fick du ett hårstrå i halsen! 
Nej, nu måste jag stänga av dattamaskinen, annars kommer jag att sitta här till jag somnar! Skulle ju äta nåt, och Raksha och Vidar ska få en liten snabbmiddag oxå (frysta kycklingklubbor).
Godnatt på er allihopa, vi ses imorrn, och då kommer det att tokdrälla av nya inlägg här. Har säkert en timmes pyssle här innan jag kan göra nytta!
MVH Elin

Vår lilla Afrodites Fackla brukar vilja kolla i våra munnar efter något ätbart när vi själva har käkat middag. Men hon har ALDRIG hittat nått.
Men hittintills så har vi inte fått nått hår kvar i munnen.
Man ska ha riktiga pälslurv för å få det antar jag… *fniss*

Jo, kan tänka mig det. Min lilla fackla är ju "bara" en korthårsdam.