Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 501 ggr
amaira
0

Gråter blod?

Stackarns lilla Noddyn Ludi Florae … ensam och övergiven i ett främmande land … gråter hon blod på nätterna??? Förvånad

Såhär ser hennes "näsduk" (hushållspapper) ut.

Fanns i hennes bo i gårkväll. Först trodde jag det var blod, blev alldeles förskräckt! Men hon ser friskt, pigg och fin ut. Glänsande päls, slank och fin, pigga ögon, rent och fint runt ögon, näsa, mun, och bak, inte tillstymmelse till sår.

Det såg verkligen ut som blod, men när det torkat har det fått "fel färg". Vad är det egentligen som hänt henne???

Möss kan ha en röd tårvätska har jag hört (aldrig sett). Är det något sånt? Men så mycket? Stackars lilla Ludi i så fall!!! Gråtit blod… ensam och övergiven i främmande land. Hon är ju i karantän, och bor ensam fortfarande. Jag försöker göra det så hemtrevligt som möjligt för henne, men så "kul" kan det ju inte vara … Gråter

Men alldeles allvarligt, vad är detta???

**emman**
0

läskigt! stackarn tycker ja me!Förvånad

Grodan
0

hm… det ser så rosa-lila ut… kan det inte vara något hon ätit eller något färgmedel i något i buren… t ex en tygbit, kartonbit eller dyl som hon kissat på och som färgat av sig… en del papper kan även få skumma färger när möss kissar på dem…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ThereseW
0

Ja, det ser ju inte riktigt ut som blod tycker jag. Jag hänger nog på Grodans förslag att hon kissat på något papper/tyg/annat som färgat av sig…

cosmonita
0

Jag ser blod på mitt jobb så ofta att jag är helt säker på att det där inte är blod. Om inte mössöns blod ser jätteannorlunda mot människors förstås…

mandymoo
0

Amaira - du vet ju säkert vad du haft i buren eller inte… men tänkte på om du kanske gett henne röd frukt tyå jordgubbe eller så, som hon tagit med sig och haft på pappret innan hon mumsade i sig det? Bara en liten försiktig teori.

cosmonita
0

Rödbetssaft ser också ut sådär. Annars vet jag inte vad det är frågan om…

mandymoo
0

Ja och det färgar väll urin och sånt en hel del också eller hur? Eller minns jag fel?

Elyria
0

#7 - Det är väldigt likt rödbetsfärgad urin…..

amaira
0

Nej, det är definitivt inte blod, det bara såg så ut först. När det torkat fick det en annan färg.

Färgad urin har jag också tänkt på, men jag vet inte alls vad hon skulle ha ätit i så fall!! Hon har inte fått något specifikt, inte heller något annorlunda än någon annan, och ingen annan har visat upp nåt sånthär.

Inte heller något som färgar i buren, ens med urin.

Det är ett mysterium - men hon är i alla fall fullständigt okej och mår utmärkt!