fredagen den 13
är det en vanlig dag eller en otursdag?
jag själv har fått för mig att lördagen den 14:de är en turdag…

Jag har råkat ut för otur under den här dagen.
Idag faktiskt!! Skulle gått bredvid idag för mitt sommarjobb. När jag kommer dit typ halv tre (börjar 15) så sitter jag ju å väntar å tänker att det dyker upp någon. Det gjorde det, dock fel person. Får reda ¨på att hon jags ka gå bredvid gått HEM för dagen. För de hade ringt in henne under morgonen.
Å INTE dyker det upp någon ny heller. Sitter från 15 till 16 å väntar. Men ingen kommer.
Så jag åkte hem. Kul å åka typ 2 mil för ett jobb å så kommer det ingen!! Otuur!
Vad ska du jobba med tikka?
Jag har haft en underbar dag än så länge. Solen skiner och barnen på jobbet har varit underbara :D
Jag har alltid sett fredagen den 13:e som en turdag. :)

Å till råga på otur, fick just MER otur.. Mystica har RYMT och finns NÅGONSTANS i lägenheten. och jag kan ju inte stänga in katten hela dagen/kvällen på toaletten.. För jag hittar henne inte..
Jag ska jobba inom hemtjänsten..
awww :(

Otursdag säger jag bara! Kan inte säga mer än så..
Jag har också haft otur..min mamma glömde beställa min ridlektion så jag gick till stallet och ingen tränare kunde ta emot mig..var ganska sur när jag åkte hem,men jag orkade igentligen inte rida ialf..;)
Jag skulle ha bokat tågbiljett igår men det var nåt krångel så mitt värdekvitto gällde inte, fick testa igen idag. Så ringde jag idag, massa krångel på SJ, kopplades vidare till kundtjänst och fick veta att värdekvittot gäller inte till Gävle för det är inte SJs tåg som åker… Fick boka ändå och får snällt punga ut hela summan, vilket inte alls är nån höjdare för nu ligger jag på minus i ekonomin. Skitkul!
Till råga på allt har min hemtelefon slutat funka också… En på r8forum försökte ringa i onsdags när hon hade vägarna förbi och skulle sälja ett par burar till mig men telefonen funkade inte då så jag får snällt hoppa på bussen till Hedemora också. Idag slutade telefonen funka helt och hållet så jag får snällt kontakta Com Hem och fixa det…
Egentligen skulle ett marsvin flytta idag också men det blev lite omöjligt att bestämma tid när jag är telefonlös… >.<
Ja och så kom faktura från Radiotjänst också. Jag älskar Radiotjänst, verkligen. INTE.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag råkar vara född fredag den 13, kl. 13.13, plus att salen där jag föddes hade nr 213! Ni behöver inte tro mig, men det har i alla fall mamma min berättat
Lite osannolikt.. Men så är det!
Men nu är ju frågan - är jag ett otursbarn eller ett lyckobarn?
/ Emma

Haha, jag hade glömt att det var den trettonde igår så jag klarade mig! ;)
Älskar mina stora små vänner..
#9 haha, vad tycker du själv?
Tretton är min mors lyckotal.
Jag är vidskeplig, men hade inte så hemsk otur igår - hur ska jag f ö märka att jag har mer otur en dag? Jag märker bara när jag har tur. Idag ska vara en turdag för mig själv, brukar hitta pengar, ha tur i spel etc lördagen den 14:de. Fast jag ska nog inte spela utan bara klämma o sniffa råttpälsar samt fika en hel massa hög.

Pappa är fördd fredagen den trettonde och är övertygad om att det är hans turnummer!
Älskar mina stora små vänner..

Grodan du hade rätt! Igår hade vi maximal otur men idag när jag skulle gå och köpa ett par jeans som jag länge velat ha var det rea på dom! :) Dom kostade 179:- istället för 299:- ! Nu blev jag lite glad iallafall, även om Sverige inte vann EM-matchen..
jag är född fredagen den 13 juli :D hahaah jag har aldrig otur dp iallafall :P
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jag slog i huvudet massa gånger fredagen den 13:e :P Tänkte inte på det då mer än att jag tyckte det var konstigt att jag slog mig så mycket. Men såhär i efterhand var det ju faktiskt en otursdag :P (byggde bur, och det var massa grejer som jag slog i huvudet i, sen när jag hade matat illrarna så slog jag i huvudet i ett träd :D) Slog mig nog den 14:e också… På en skottkärra utan hjul och så fick jag en bräda i benet :P
golf.ifokus.se

#9 Och sen är du ju 13 år också ;) Just nu iallafall :D
golf.ifokus.se
Brukar inte hända nåt speciellt men denna gången var lördan den 14e en stooooor otursdag för mig.
Under mina snart 34 levnads år så har jag inte haft otur på fredagen den 13 *peppar, peppar tar tag i databordet, eller skallen*
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
13 blev skitbra för mig :) bjöd hem massor me trevligt folk :D
Fredag den 13:e har jag aldrig sett som en otursdag. Jag anser att dagen blir vad man gör den till och otur kan man ha oavsett vilket datum eller dag det är. :)
Den 14:e fick jag lära mig att det varken är smart eller skönt att tappa en stor tung gästsäng på tån… Haltade runt några dagar för att inte riva upp det samtidigt som plåster agerade skydd, ville inte ha något långvarigt "blodbad"… :p
Själv hade vi skolavslutning då. Så otur var det inte. Hade jättetrevligt med Minna efter skolan och såg Hannibal Rising. :)
För mig var fredagen den trettonde som vilken dag som helst.