Burbeställningar!
Halloj alla!
Nu har flera frågat mig om priser på burar, främst miniduna. Om jag skulle kolla priser, så kan jag garanterat lova att det blir minst 30% av det vanliga priset, och att vi tar dem direkt från ferplast, så det blir inga mellanhänder. Jag ska kolla på tisdag hur mycket det går att pressa pris, men allt hänger ju på hur många jag ska beställa. Blir det 20 burar kan det kanske bli 50%. Intresserade kan ju hojta till här!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vad är det för storlek på den och vad blir priset exakt om det är 50 %?

Jag är intresserad och vill veta samma saker som Gerdean, storlek och pris om det är 50%….

Hon skulle kolla på tisdag och återkomma… *ler*
ah, men hon har mått och pris i skallen… det vet jag

Men hon kanske vill kolla exakt vad rabatten bli innan hon säger något - man vet ju inte dom kan ju ha gått upp hos grossisten…
Intresserad av ett par stycken.

Måtten är ca 55 x 40 yttermått, enligt reglerna kan man ha 9 möss i dem, även om det kanske är lite trångt…
Priserna ord är rätt skiftande, beroende på varifrån vi beställer dem, om de är "tomma" eller med tillbehör. En liten våningskylla, skål, hus, litet plasthjul, vattenflaska, hamstervadd och en stege till våningen kan ingå, men det är mest dravvel som är onödigt. Kör utan sådant i mina burar. Öhh, prister just nu tror jag är på ca 350, troligen nåt på 330, för en med tillbehör. Ska reda lite i det imorrn. Kan ju ringa till ferplastsäljaren och se hur mycket billigare det går att få de utan tillbehör. Gissar att hon kan dra av minst 25% om vi tar många, och vi behöver ju inte ta alltför mycket i påslag på jobbet heller, tänkte jag. Måste dock kolla med chefen innan jag lovar för mycket. Återkommer om det mer exakt imorrn kväll.
MVH Elin

Jag hoppar upp o ner av förväntan *ler*…. vill ha vill ha ….
Jag kan hålla med om att det mesta är dravel…. men våningshyllan gillar jag… den kan man köpa på sidan om eller? Vad är priset på den då? Jag menar när du ändra ska kolla priserna så…
Jag är också intresserad….

Tar vi minst 24 burar hamnar de på 175 kr, kanske tom 150 kr st om det blir fler eller om jag fjäskar lite mer… Ordinarie pris ligger på 318 utan tillbehör.
De med tillbehör vi hade hemma kostade 360 någonting, mindes fel, och det var på xtra-pris, inte ordinarie.
Säljaren kommer till oss den 28/8, och då kanske det går att fjäska fram ett ännu bättre pris, för hon är snäll. Men då måste alla kunna ta sig till Gävle och hämta burar oxå. Gärna så fort som möjligt efter att de kommit hem.
Vill folk ha sina burar till den 27:e, så måste det beställas hem hela 13 kartonger med 3 burar i varje för att få det fraktfritt. Ska det hinna hem till dess, så måste jag beställa burarna typ nu nästan, för det kan ta lång tid för ferplast att skicka iväg varorna. Dessutom får jag aldrig in alla i min bil heller…
Nu tar jag alltså emot beställningar, och om vi kommer upp i 24 burar, kan jag garantera 175 kr, kanske tom 150 kr per bur. Blir det färre, kollar jag igen med säljaren om priset, och blir det dyrare, så beställer jag bara om alla tycker att det är OK. Beställer man, och sedan säger OK åt mig innan jag beställer alla, så får man inte ångra sig!
MVH Elin

Hur snabbt kommer dom sen hem… är det 1, 2 eller 3 veckor leveranstid?
Kan vi samåka… eller betala någon bensinpengar osv…. om nu några tycker att det vart lite tokigt att åka dit och hämta?
samåka på tåget? *fniss*
jag vill nog inte ha mer än en dunabur, en grön
, för att testa hur de är som musbur först…

Sist vi beställde tog det en dryg vecka, ibland går det fortare, ibland inte. Då var det i och för sig mitt i semesterveckorna, och det gjorde väl saken sämre…
Om vi väntar till säljaren kommmer den 28:e, så ska vi ändå beställa saker, och behöver inte bekymra oss om farktgränser och så. Man måste nämligen beställa för en viss summa om man vill slippa stå för frakten.
Jag kanske kan tala om exakt hur stor kartongerna är, de innehåller 3 burar, och jag vet inte hur många man får in i en vanlig bil… Ska kika på det imorrn!
MVH Elin
fasiken, finns det INGEN annan bur???

Jo massor… men den är bra *ler*
nä, jag anser att det finns en mängd skräp mest - som inte passar MINA behov

Behöver inte vara skräp bara för att det inte passar allas behov *ler*
inte alla, mina… men som sagt… EN (1) kan jag prova

Jag tar 3…. Gärna vita( Gröna om det inte finns)Om priset är 175:-
Men jag kan inte hämta dem i Gävle…Isåfall om de kommer till utställningen …..

Tror mini duna bara finns i blå, grön, röd… men kan ha fel. Kan ju vara bara zoo där jag tittade som kunde erbjuda dom färgerna.
Vill också ha ett par burar till det låga priset men om det betyder att jag ska hämta dem sådär 20 mil härifrån så blir det inte billigare än om jag skulle handla burar här i stan i djuraffären.
precis, cosmonita!!! vi måste ju ta beställningen i samband med någon utställning eller träff!

Jodå om en kör upp med tex någon annan och alla delar på bensinen så måste det väll bli billigare?
Men sen måste ju ändå alla kunna hämta dom hos den som kört.