Dans möss?
vad är det förskilnad på dans möss och vanliga möss? och vet nån vart man kan få tag på dans möss?(bor i dalarna)
Dansmöss har ett medfött fel, dom har dåligt balanssinne. Jag tror nog inte att du vill ha dansmöss, köp vanliga möss istället och gärna från en uppfödare!

Förr kallade man "vanliga" möss för dansmöss, men det är exakt samma mustyp. Dels så finns det möss till salu här på mus.ifokus om du går in under Köp,Sälj och efterlysning, sedan kan du gå in på www.svemus.org för att hitta möss som är till salu.

okej.. tack..då vet jag…
min morbror hade en dansmus när han var liten, ja vet inte, men den blev inte så gammal, o då kanske det e lika bra att gå ut i skogen o fånga in en näbbmus, än att köpa dansmöss, men det e du som bestämmer! ja ville ochså ha dansmöss förut, då tyckte ja det lät jättekul, men inte nu längre…..
#4 de ska vara kvar i naturen. Du eller jag får ej ta in vilda djur. Tas såna in så ska de släppas ut inom 48 timmar. Skadade/sjuka då ska man kontakta en viltvårdare endast de får ta hand om dem o givetvis veterinären, tror även de har 48 timmar på sig.
Det är hårt man vill ju rädda de vilda men detta är för djuren ej ska bli präglade på oss etc.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
ja vet, ja skämtade bara! hihi