Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 474 ggr
Mymlan
0

Sebacil

Stämmer verkligen 0.025 ml till 0.5 l vatten. För hur mkt är 0.025 ml om jag har en 1 ml spruta?

Jag ska börja behandla på lördag.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lisaisa
0

Jag har ju ingen aning om det stämmer, men 0,025ml i 1 ml spruta är väldigt lite. 1/40 av sprutan.

**emman**
0

ja, det låter lite lite!

amaira
0

Jag medicinerar med 0,05 ml i såna 1 milliliters sprutor, vilket är de minsta sprutorna som finns vad jag förstår. Fast de ser stora ut tillsammans med mössen Flört.

Jag har ju en helt annan medicin än du, så det går inte att jämföra, jag pratar "spruta" bara. Alltså, 0,05 ml av utspädd medicin i nacken, hur de har spätt har jag ingen aning.

1,05 ml är de fem understa små strecken på sprutan, alltså hälften upp till första helstrecket som är utmärkt med 1.0

Vetrinärassistenten visade själv, "handgripligen" med spruta och vatten, hur mycket det var! Gick inte att missförstå (bra, tycker jag).

0.025 är då indragen vätska till de nedersta två + en halv strecken.

Hmmm, låter knepigt. Vem gav dig angivelserna??? Ring och prata med Roslagstulls djurklinik! De är mycket trevliga och lättpratade!!! Jag vet att du inte gillar att ringa - det gör inte jag heller, jag avskyr det faktiskt - men de är BRA!!!

Mymlan
0

Jag har idag pratat med Roslagstulls Djursjukhus och blev med det STARKASTE avrådd att använda Sebacil på små gnagare.

Det får INTE användas på möss eller råttor. Då det ska sitta i ett tag på djuren så de hinner tvätta sig och få i sig detta.

Jag har nu tid hos Marianne Tornvall på tisdag 14.15 med musen.

Så nu har jag 30 ML Sebacil till vad?

Roslagstull sa oxå att de nya som kommer behöver jag ej behandla om de står i annat rum, vi tvättar av oss, bara en av oss sköter dem, samt de har egen mat som ej vistas i det rum jag har de andra.

Detta fick jag vetskap om idag.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

Roslagstull är bra! Man kan inte "hålla på" med vetrinärer som inte kan möss. Det blir bara fel. Jag vet, jag har också försökt…

Sök färdväg och färdtid på SL:s hemsida, fast det kanske du kan bättre än mig redan…

På skoj fick jag fram det här:

"Från Danderyds sjukhus tisdag 22 augusti kl 13:32 till Roslagstull (på Valhallavägen) ca kl 13:49

Ta  tunnelbanans röda linje från  Danderyds sjukhus mot Telefonplan.
Den går från Danderyds sjukhus 13:32 
och kommer till Tekniska högskolan 13:40.

Vid Östra station byter du till buss 73 mot Karolinska sjukhuset.
Den går från Östra station 13:45.
Du är framme vid Roslagstull (på Valhallavägen) ca 13:49.

Restid 17 minuter.

Trevlig resa!"

på den här länken: http://reseplanerare.sl.se/bin/help.exe/sn?tpl=index&REQ0JourneyStopsS0A=255&S=Danderyds%20sjukhus&REQ0JourneyStopsZ0A=255&Z=Roslagstull&go.x=28&go.y=8

amaira
0

Jo, jag har ett skriv-fel i mitt första inlägg. Det ska givetvis stå 0,05 ml och inte 1,05 ml!!

Jag kan inte redigera inläggen i efterhand.

mandymoo
0

Jo amaira du kan redigera dina egna inlägg även i efterhand…

under avatarin… står ditt nick, datum o klockslag, sen Hantera - klicka på den så kommer en gardin ner med var - Redigera - Ta Bort… Skrattande sen kan du ändra hur mycket du vill… bra va?