Hur bemöter man troll?
Troll är något man kallar människor som rör sig på internet och beter sig konstigt/provocerande. Det kan vara för att testa reaktioner, ljuga eller helt enkelt bara irritera folk.
Vi har ju som tur är haft det ganska lugnt med troll på mus.iFokus men de dyker ju upp förr eller senare på alla sajter. Det generella rådet är att strunta i trollet och inte svara på dess påståenden. Alltså ignonera det. Tiga ihjäl det. Inte mata trollen! :)
Älskar mina stora små vänner..
Ja och det man ska göra är att inte säga åt dom att dom är dumma eller nått,..Bara helt ignorera

Det håller jag helt med om!
Ibland kan jag känna att det är lite inne(på andra sidor) att mobba trollen. Risken är ju att det inte är ett troll och man terrar någon vanlig person! :O
Därför är ignorans bättre. Är det någon som är intresserad på riktigt kommer den ju att hänga kvar trots ignoransen. Om det är snäva fall där det inte är så tydligt att det är ett troll brukar jag svara på frågorna.(om det nu inte är helt galet knasiga frågor där det är helt uppenbart att det är ett troll).
Jag tänker på att det finns ganska mycket människor med utvecklingstörningar och andra personlighetsdrag som kanske beter sig lite udda på internet utan att vara troll eller mena illa..
Älskar mina stora små vänner..
mm.. håller helt med om det dära. Det är bara att ignorera och sedan se efter det. Mobbning tycker jag inte alls om vare sig dom är troll eller inte. Arg får man bli eller ifrågasätta om nått är tveksamt men ren mobbning är bara illa.
Misstänker man att någon är ett troll eller ubåt ska man aldrig mata dessa.
Troll: Är en användare som skriver Artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar stämningen hos övriga användare.
Källa: Wikipedia
Ubåt: Är en användare som har flera användarnamn/nicknames på ett och samma forum och som beter sig som ett troll.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Terato,Detta inlägg om troll som du skrivit borde skickas runt till alla iFokus sajterna.Jag vet att jag har sett några som skrivit liknande på råttor iFokus.Men när folk som verkligen bryr sig om en djur art eller brinner för ett intresse får läsa något så fruktansvärt fel så reagerar de spontant med att svara.Nu tror jag att folk som varit aktiva på iFokus en längre tid vet vad ett troll är, men nykomlingar vet det helt uppenbart inte.Kanske är det också därför bra att med jämna mellanrum lägga ut trådar om vad ett "troll" är för något.
Vad tror ni alla om detta???
äh, jag vet inte… allt som händer på mus-ifokus är aktivitet, om det är bra eller dåligt eller ot eller onödigt spelar mig (som värd) ingen roll. det enda jag tar bort utan att fråga är onödig reklam/spam och alltför snuskiga ord (dessa måste jag ta bort enligt kontrakt).
mata hit o dit… det är så sällan vi har riktigt elaka människor här… eg är de enda som kan skada varandra på riktigt sådana som känner varandra… personliga påhopp, smutskastning etc är ju inte tillåtet…
personer som beteer sig illa får skrivförbud, ibland med varning ibland utan varning…
många personer som folk kallar för troll kan vara ganska roliga