Kinesiska dansmöss?

Kinesisk dansmus heter i dagens läge Minimus. De är inte större än en liten tändsticksask och är oftast svart-vita.

Okej :) tack för hjälpen!
Jag letar fortfarande efter minisar om nån skulle ha sett eller vet var de går att få tag i!

Jaa jag vill också ha mini möss men jag ser det inte nånstans :/
En snubbe i boden har just nu tre ungar tillsalu
Vart ligger det?
#6 Boden ligger i Norrbotten
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Var de inte Afrikanska pygme möss han hade till salu ? (om de nu var rätt annons jag hittade)
Mus minutoides e de han har.
minimöss är en variant av tammöss, mus musculus alltså
Om jag någonsin börjar med uppfödning av möss så ska jag föda upp minimöss, eftersom många verkar vela ha dem.
#11 Då måste du finna dessa oxå.. De verkar vara totalt hopplöst att finna dem..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#12 Ja, jag har letat i 2-3 år nu utan att hitta några. Min finska minis var inte vad jag menar med minis ju utan jag vill ha de riktiga minisarna. *ler*
#13 Nyfiken på vad skillnaden var?
#14 Den finska minisen såg helt enkelt ut som en liten svensktypad fast i storlek som minis. Den svenska minisen har ju lite annorlunda typ också o det syns väldigt tydligt om det är en minis eller inte.

Fast ska jag vara ärlg tycker jag att typen på de svenska minisarna gör att de ser lite sjuka ut. Skulle hellre ha minisar med svensk typ och storlek som de minisar jag ahde för länge sedan. De kanske ÄR friskare tom!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Minimöss finns att köpa på SödersZoo i Gävle :)
För de som inte riktigt förstår vad vi menar med minimus kan man läsa artikeln om minimöss Minimus
#17 Säkert? Gävle som är så himla långt bort…

Vad jag vet har de inte minimöss längre. När jag varit in där så har det varit vanliga svensktypade tecknade. Fast det var ju ett tag sen! Ska gå in och kika i veckan!
Älskar mina stora små vänner..
Det verkar inte bättre än att de svartvita minimöss som så distinkt skiljer sig från svenska och engelsk typade möss är utdöda!
#21 Nej!! Håller med om att det verkar va så, men sååå tråkigt i så fall!
#20 Ja, kolla gärna!
#22 har du lyckats spåra vart minimöss kommer ifrån? om de ex kommer från Tjeckien, då kanske man ska försöka vända sig dit för att forska vidare…
#23 Nä ingen aning tyvärr…