mushane
Vill hitta en mushane runt västerås hållet ev sthlm den 17juni. Gärna eng typad.
Finnes, mellan duna med mycket rör och tbh utan hjul och och 6mån ensam hane.
Pma hellst här inne om du har någon som vill ha ett hem.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
*nyfis* varför vill du ha en mushane? har du några fina mushonor?
#1 Grabben jag har blev ensam och jag tyckte synd om honom. Jag har 4 honor varav två från bra uppfödare och 2 från zoo affären som gick i konkurs.
Men jag vet inte om jag ska köpa en till hane. Tycker synd om honom som måste vara ensam men det räcker egentligen att bara ha tjejerna.
Fick ett svar från en bra uppfödare i närheten så det blir nog från henne isfall. Men kan inte bestämma mig om jag borde ha en till hane eller vänta ut tills denne blir gammal.
Finns ju en risk att de inte går ihop heller.
#1 antar att du menade om jag skulle para och svaret är nej. Kanske parar hanen jag har men då endast för att det är det ende jag har kvar från min kompis som gick bort nu nyligen.
Zoo mössen vill jag inte avla på och en av de med stamtavla får jag inte avla på. Hon köptes endast som sällskap och du är hennes uppfödare. Puffla född 21/2 - 07 ;-)

Engelsktypade är inte kända för att kunna bo ihop med andra hanar. Jag jobbar på det, och kommer längre och längre med tiden.
Att bara kunna sätta ihiop en vuxen hane med en främmande är nog svårt. Vill du ha sällskap åt honom är en steril hona eller en son det bästa. Sonen fungerar bäst om din hane är från linjer med hanar som går bra ihop, och han paras med en hona från sådana linjer.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter