Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1539 ggr
Pimu
0

Hittade ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. en bild på JÄTTE fiina möss o en gen-artikel som följde me den ..

adressen är: http://epigenome.eu/sw/2,48,1030

Otario
0

Gud vad sött med spräckliga möss! :O <3 Och en intressant artikel!

/ Emma

Grodan
0

gillar inte det där fotot - ser ut som de är döda…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Men gud, det ser verkligen ut som att de är döda! :O

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Skulle inte finnas en chans att få ett sånt foto om de inte fått någon nackkota dislokerad före. Ögonen är lite utploppade på nån av dem, alla tassarna ligger platt, hakan mot marken…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

amaira
0

… och… ? Glad Ett åskådliggörande foto till artikeln. Labbmöss avlivas. Dislokalisering av halskota går snabbt och smärtfritt, bättre än alla de avskyvärda tester som labbdjur ofta utsätts för…

Vattnadal
0

Jo, dislokering är nog det snabbaste och smärtfriaste en labmus kan få vara med om, antar jag. Fast bilden ser lite läbbig ut.

Gillar inte alls när möss ser ut så, jag vill att de ska leva och vara glada!Flört

MVH Elin

amaira
0

Det är klart, levande och glada möss är ju bäst! Kyss

Sedan är jag kanske lite "skadad" när det gäller päls… Har förmågan att uppskatta en fin päls, bara i sig själv…

Har ju fött upp egna slaktdjur (jag äter ju kött) med devisen att även slaktdjur har rätten till kärlek och ett bra liv. Sedan måste döden vara något de aldrig vet om!! Är vansinnigt blödig för skador och plågor, både fysiska och psykiska.

Jag har även inställningen att "allt ska ha en mening", däri ingår att ta tillvara så mycket som går, återanvändning osv. Så jag kan garva skinn och päls, jag tog tillvara det.

Född på landet… Flört

Terato
0

Tycker du har en så bra inställning, Amaira!

#6 Jo, visst ser bilden lite otäck ut.. Speciellt om man inte från början vet att de är döda!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Thiah]
0

#7 du har helt bra inställning ju. Jag har avlivat djur både till slakt och pga sjukdom eller annat lidande och jag mår inte dåligt över det om djuret dör fort och "smärtfritt". 

Gjorde dock en pakt med sambon när vi skulle få bebisar(möss då alltså ;) ). Om vi var tvugna att  kulla skulle han göra det för han är starkare i nypor och armar och ska man kulla ska det kullas ordentligt .

Pimu
0

.. men .. blääää .. nu ångrar att jag satte upp fotot .. Hemlis

Vattnadal
0

Varför då, mössen är ju fina ändå. Det gav oss dessutom något att tänka på!

MVH Elin

[Thiah]
0

ja man ska Aldrig ångra något som detta som ger upphov till diskusson. Vem vet vad dessa djur gjorde i livet men efteråt ger dom iaf liv till beundran och diskussioner

amaira
0

#10. Det tycker jag inte du ska göra. Diskussioner är väl aldrig fel.

Grodan
0

#10 ja, risken finns ju att min ärlighet blev elak - det var inte meningen, sårri pimu

jag är bara så allergisk mot att man tar foto på döda djur och lixom låtsas som om de lever

Pimu
0

.. de klart att "trådar är till för diskuteras/diskussioner" .. fick bara sån "känsla" när jag inte såg att dom var döda på bilden ..

amaira
0

#14. "Lixom låtsas att de lever"? Det gör de väl inte? Det är ju knappast någon sån artikel? Det är en Forskningswebbplats, inte någon ta-hand-om-ditt-husdjur-sida.

Bilden är inriktad på päls och färg och mönster, inom samma gen. Musen i sig är inte tressant, som så sällan inom forskningen. Jag tror inte ens att de tänker i såna banor som "ser de levande eller döda ut?"

Grodan
0

#16 tolkningsfråga