Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 563 ggr
UlrikaD
0

Omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har 3 små långhåriga mus-töser som letar nytt hem. Anledningen är inte att jag har tröttnat på möss, inte alls. Men en utav dem har tydligen tröttnat på mig. Det är 3 systrar som har bott tillsammans hela sitt liv. Har aldrig varit jätte-tama men ändå relativt mysiga när man väl fått upp dem i handen. Men den ena vill tydligen inte bo hos mig längre. Så fort jag sträcker ner handen i buren så nafsar hon efter mig. Spelar ingen roll om jag duschat precis innan eller nåt. I och med att hon och en av de andra systrarna är snudd på identiska så ser jag inte direkt vilket mus det är som kommer springande när jag sätter ner handen. Vilket resulterar i att hälfte utav tiden blir jag nafsad på och den andra hälften blir jag sniffad på. Detta resulterar tyvärr i att jag sysslar väldigt lite med de andra mössen också.

Vet att det enklaste sättet vore att ta bort musen som nafsas/bits. Men jag vet helt ärligt talat inte om det är henne eller mig det beror på. Vore för jäkligt om jag tog bort henne eller flyttade på henne och så var det mitt fel hela tiden. Så jag skulle jättegärna vilja att någon annan gav dessa systrarna en chans tillsammans för att se ifall hon slutar upp med sitt beteende någon annanstans. De är en jättetajt liten flock och jag vill verkligen inte separera dem.

Jag bor i Göteborg. Hoppas någon vill.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ca899c14-448a-480a-87ba-0f0850aa60c2&Filename=muslingarna 2.jpg)

[Dezederia]
0

har du någon bild?? Skulle vara kul att se dom :P

UlrikaD
0

Så, nu kom det bild också. Det är de tre med kryssen bredvid som är mina.

Grodan
0

näääääääääää, men rikki…

gah, vad dumt.. här satt du på mus-ifokus och kärade ner dig i möss och så skaffade du dem och så gick det inge bra… usch vad ledsen jag blir…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

men visst kan du väl se skillnad på dem? de är ju inte alls lika.

en är ljust vetefärgad, en av de oranga har större pannfläck än den andra…

jag tycker du ska kolla VEM det är som attackerar dig och göra dig av med HENNE och inte de andra, om du nu tycker om de andra…

eller har du blivit så besviken på möss nu att du inte tror på dem som husdjur?

[Dezederia]
0

Jaaa. Nu ser jag :) Va sööta :D

UlrikaD
0

När någon kommer springandes i full fart för att äta min hand till lunch så har jag liksom inte tid att mäta pannfläck, sorry.Flört Grejen är att jag vill inte göra mig av med den som nafsar i och med att jag inte är hundra på att det är hennes fel. Hade jag varit övertygad om det så…men det kan ju lika gärna bero på mig och då är det ju inte hennes fel alls. Vill hellre då att de ska få en chans tillsammans någon annanstans. De hör ju ihop liksom.

Och nej, jag har absolut inte förlorat tron på möss som husdjur. Jag älskar de små liven. Men just denna kombination kanske inte fungerade. Har jättegärna möss framöver igen men då kanske några som var helt tama ifrån början. De andra två är relativt tama OM man håller ner handen i buren tillräckligt länge så de får sniffat och funderat lite på om de vill komma upp eller inte. Men det är inte läge för mig just nu att sitta och hålla handen där så däri ligger dilemmat just nu.Fundersam

Så jag hoppas verkligen att någon vill ta hand om dessa 3 tjejer, för de förtjänar bättre just nu.

Grodan
0

#6 Mja, men det är ju det enda sättet, anser jag. Kolla vem det är och göra sig av med den. Jag tycker inte att man ska finna sig i att möss håller på sådär!

Min syn på saken är att det aldrig är ditt fel att ett djur biter dig, om du sköter om det på bästa absoluta sätt - vilket du gör. Visst i musens synvinkel gör du fel som stoppar in handen i hennes revir, men jag anser att möss ska acceptera detta. Faktum är att flertalet möss gör - det är väldigt få möss som bits och vaktar revir.

Klart man inte vill sätta ner handen o tämja de andra om en mus attackerar en. Tycker inte du ska finna dig i det. Och om inte du vill ha en sådan mus, varför skulle någon annan vilja det? (oj, nu vill jag ju inte vara elak och förstöra din omplaceringstråd - säg till om detta inlägg känns stötande så får jag ta bort det…)

UlrikaD
0

Nej, det är ingen fara. Men du skrev "Och om inte du vill ha en sådan mus, varför skulle någon annan vilja det?" Det är ju själva huvudgrejen. Jag är inte säker på att hon skulle bete sig likadant hos någon annan och jag skulle gärna vilja ge henne den chansen. Hon kanske bara inte trivs hos mig helt enkelt och skulle göra det hos någon annan. Jag vet inte, men jag vill inte utesluta det heller. Känns som att om någon är villig att prova så vill jag väldigt gärna att hon ska få fortsätta att vara med sina systrar.

Grodan
0

ok, jag förstår tänket… även om jag inte tror att det spelar någon roll om hon flyttar, tror hon vaktar reviret av någon anledning som inte försvinner då hon flyttar… men jag kan ju ha fel och du kan ha rätt… det vore en trevlig lösning om hon kunde sluta med beteendet i a f

UlrikaD
0

Visst vore det.

Grodan
0

spännande experiment! Skrattande

UlrikaD
0

Om jag hittar någon villig försöksperson, ja. Kan ju tillägga i min annons också då att OM tjejen fortsätter att vara nafsig/bitig så är det ju naturligtvis upp till den nya ägaren att besluta vad som ska hända med henne.

UlrikaD
0

Puttar för tjejerna.

UlrikaD
0

Dagens putt.

Magda
0

om du eller ngn du känner har vägarna förbi Tomelilla (södra skåne) så tar jag mig gärna an bitmusprojekt :)

UlrikaD
0

#15 Tyvärr, ingen bil. Annars hade jag gladeligen kört muslingarna till dig.

Linn
0

-viftar med handen- jag kan ta mig till gbg!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

UlrikaD
0

#17 Om du är intresserad, skriv gärna ett pm till mig. Har du möss sen innan osv.

Linn
0

done

Linn

UlrikaD
0

Det ser ut som om tjejerna har hittat ett nytt hem. Linn kommer att ta hem dem den 14 juli. Vad jag hoppas att det kommer att fungera!!!!

Linn
0

Jag ska bara på semester först, sedan bär det av till gbg för att plocka upp de små liven! :D

Linn

amaira
0

Vad skönt att det ordnar sig. De ser så söta ut de små muslingarna.