Söker beige hane
Jag skulle vilja köpa en svensktypad hane, beige eller någon annan varm, ljus färg. Jag föder inte upp seriöst, så han behöver inte vara perfekt. Helst inte krullig. Ögonfärg kvittar.
Helst vill jag förstås ha en snäll hane som kan dela bur med någon/några framtida söner. Det gör inget om han är gammal, så länge han är frisk och förmögen till att bli far åt någon enstaka kull.
Jag bor i Uppsala, så var som helst i Uppsala- och Stockholmstrakten fungerar bra, och för rätt mus kan jag åka och hälsa på min pappa i Borås…
Jag har några hanar.
- Glader, lilac argente tan, korthår, korsad sve/eng typ, från Lisaisa, ca 9 v gammal, bott ensam i karantän i 5 veckor och sattes ikväll ihop med Morakullan´s Hieronymus och några småhanar. Fungerat utan problem ett par timmar!
- Morakullan´s Kruxemus, lilac argente, korthår, svensk typ, född: 060609, e: Morakullan´s Åttiomus u: Morakullan´s Hieroetta
3 söner efter Torsten och undan Morakullan´s Åkpåse, svensktypade, födda 060720
- blå argente, långhår
- blå argente, korthår
- lilac agouti, satin korthår
Jag bor i Stockholm och kan ev flörta med någon som åker förbi Uppsala på söndag (27/8) att ta med en pojke till dig, eller om du vill komma till utställningen själv. Lär finnas massa söta beiga hanar till salu! 
Wow, är det sant att det kommer finnas beige möss till salu på utställningen?! (a/a c^e/c^e??) Är ju vad jag letar efter bland annat i sådana fall.
//Lina

Jag funderar faktiskt på att komma, särskilt om jag kan få pojkvännen att komma med. Äger dock ingen transportbur… Har du någon till salu, eller ska jag köpa en att ta med?
#3 har du glassburkar? anv de som transportburar, se bara till så det finns lufthål.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Missuppfattar jag er nu, eller missuppfattar ni varandra? Jag tycker att det ser ut som att ni båda vill köpa en beige hane, och tror att ni ska köpa av varandra. Fast å andra sidan kanske jag har för mycket söndag…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#5 Blir nog mkt missuppfattningar då man inte kan se vilket inlägg de svarar på.

Jag uppfattade det som att både jag och reverse vill köpa av Grodan?

#4 Tack för tipset. Borde nog klara av att äta en burk till den 27:e.
Men vattnet då? Blir inte det väldigt blött? Man kan inte ge musen en stor bit gurka i stället? (Blir väl förstås inte så lyckat om just den musen inte gillar gurka.)
#8 Stoppa ner en bit gurka så får de vatten då gurka mest innehåller vatten.

laika… ta hellre en godisbytta eller glassbytta av plast….
Dom här genomskinliga godisbyttorna brukar man kunna få gratis eller betala max 1-2 kr/st för.
Sen gör du lufthål på sidor o i locket….
Gurka gillar dom flesta - med går bra med vindruva eller vattenmelon eller något annat också…
Och säg till om du inte kan fixa sånn bytta så kan jag ta med någon extra som du kan få av mig där.

Men hennes hanar var ju inte beige… Snygga och snälla hanar har hon dock!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Nej det var väll bara att en av dom var i en ljus färg vilket trådstartaren sökte - som hon satte ut de här plus dom andra på en gång… beiga är dom som sagt inte
haha… nu har jag snurrat till det… fasiken… jag uppfattade faktiskt Laikas annons om att hon inte alls vet vad hon vill ha utan bara en beigeaktig färg. För hon beskriver att ögonfärg saknar betydelse… Beige aac(e)c(e) har svarta ögon!!!
Det stämmer, jag har inte beige aac(e)c(e), jag har andra beige-aktiga färger…
Transportlådor - Godislådor kan man tigga till sig i godisaffären! De tycker jag är jättebra! Klippa hål, sätta lite nät…
Annars har alltid jag och Elin några extra burkar/lådor med oss!

Jo, jag sökte vad som helst för ljus, varm färg. Avlar inte (mer än någon kull för skojs skull), vill bara ha så olika färger som möjligt. Just nu väntar jag dock på att få se bilder på en champagne argente som Lisaisa erbjudit mig… Men jag kommer nog hur som helst på utställningen. ^^