Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1180 ggr
[mjuue]
0

Buren...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag trodde jag hade köpt en bra bur…Men så var det inte!!!

Mössen har gnagt sönder ``knäppet`` på sidan av buren, som håller hela buren ihop!! Så jag rekommenderar inte den här buren!!!

Köpte den på Bromma Zoo, den är då inte rymningssäker!!! Ska köpa en ny bur på lördag!!! En mycket bättre!!!

Mymlan
0

Är väl nackdelen med plastburar till gnagare.

Kommer i helgen få hem ett terrarium på 95*40*40 och ett akvarium på 240L men den funderar jag på flytta över fiskarna i de två små akvariena till. Om den passar bänken jag har.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Näää, ajdå… vilka dummingar…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mjuue]
0

Ja, det var lite synd!! Men men, får väl köpa en ny!!

**emman**
0

JA JA, BARA FÖR ATT VI JOBBADE SÅ HÅRT ME ATT TJÄNA IHOP DOM DÄR JÄDRANS PENGARNA TILL BUREN, SÅ SKA MÖSSEN TUGGA SÖNDERT………..DET E INTE SJYSST! JA SOM TRODDE VI UPPFOSTRAT DEM BRA MALIN_2!!!!!  *fnissar*

Grodan
0

det var för mjuk plast helt enkelt…

[mjuue]
0

hehe, emman det var inte den buren!!! Det var den andra som jag har köpt!!!

Vattnadal
0

Men bara för att hakarna som håller ihop överdel och undedel är borta är väl inte buren paj!

Mössen orkar ju inte öppna den, så då fungerar den väl ändå?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

**emman**
0

ja tar då alltid fel! men det kunde varit den andra! *fnissar*Generad

[mjuue]
0

#7 Men jag tror att det kommer att bli hål där till slut, dom kanske kan ta sej ut när dom gnagit bort den. Jag vet inte, så jag gör det som är säkrast. Jag kommer att ha den buren åt Jenny och Julia, för dom försöker inte rymma!

Grodan
0

åååh, är det olydiga gnagiga Morakullor?

[mjuue]
0

Ja, Grodan det är det faktiskt!!! Hehe!!! Det är Morakullan`s Nolaxara, Morakullan`s Nolaxima, Morakullan`s Osvaldora och Morakullan`s Osvaldina som har gnagit sönder ´knäppet`!!!!

Grodan
0

Åh, vad de ser skyldiga ut… Var inte för hård mot dem. De kan inte hjälpa att du köpt en så god bur…

[mjuue]
0

Hihi, nejdå!!

[mjuue]
0

Köpte en ny bur idag!!! Den är en ferplastbur, mycket bättre än den förra!! Klippte mej också!!

mandymoo
0

Köpte du en duna? Ja dom har jag och är jätte jätte nöjd - ännu ingen som gnagt sönder dom *ler*

Mer än att man tappar toppen o den spricler lite … så det är ett tips… var lite försiktig om den *Ler*

**emman**
0

hehe, va me när du köpte den malin_2! den va ju jättebra! dem älskade den! klättra, klättra o klättra! håller dem förtfarande på eller? för när ja drog klättrade ju dem för fullt! hehe

[mjuue]
0

#16 Ja, jag köpte en duna, såg att den var bra *ler* Ja, man ska vara lite försiktig med locken det har jag alltid varit, hehe!!

#17 Ja **emman** dom håller fortfarande på att klättra, men dom älskar den där hängsaken vi köpte, ser nästan ut som en hängmatta men ändå inte..

På bilden: dunan, ferplast

[mjuue]
0

Lägger in en bild på hängsaken också:)

Mymlan
0

Skulle jag köpa sådan till mina möss så skulle hängen inom 1 dygn vara avknipsade ngn av dem eller alla. Jag har satt upp hängmattor, de knipasr av runt hängena, de ansåg gem rådde de ej på men de kunde ta runt dem. De vill inte ha hängmattor *S*

[mjuue]
0

Hihi, ja alla möss gillar väl inte hängmattor eller liknande.. Men det gör verkligen mina Morakullor!! Dom sover till och med där:)

mandymoo
0

Jag håller med Mymlan där *ler* Vill man ha hängande saker får man ordna kedjor för att annars knipsas det av …. gnaga är kul *ler*

Man men jag ju alltid se hur ens egna möss är… Mina Morakullor har ialla fall lyckats gnaga sönder en hel del *fniss*… men bara dom har kul så … sen buter man ut mot kedjor…

Den gungan ser jätte fin o väldigt mysig ut.

Mymlan
0

Men kan mina ej gnaga av kedjan, gemen så går de på tyget runt om istället tills hängmattan ramlar ner.

[mjuue]
0

Om dom biter av snörerna så får jag byta till någon slags kedja eller liknande som är mer hållbartGlad Precis som du sa Mymlan *ler*

Min möss har alltid saker att gnaga på, toarullar, tekartonger, pappersbitar(som jag rivit) och pinnar eller grenar!! Dom tycker alltid det är kul:)

Grodan
0

Jättesöt hänggrunka!!! Sådana kan man väl sy?

De bästa hängmattorna till möss tycker jag är fleece (eftersom det inte kan bli "trådigt" om de tuggar i det) upphängda i gem, krokodilklämmor, ståltråd eller säkerhetsnål. Tyvärr har jag inte hängmattor så ofta pga hygieniska skäl.

[mjuue]
0

Jo, det kan man nog (tycker det är enklare att köpa), hihi!

Man kanske kan tvätta den, tror faktiskt det. Det går att ta bort alla klämmor och sånt sen kan man nog tvätta den !!

Gnagern
0

Min hengkøye er bitet i stykker, det tok ikke lang tid.

I morgen skal jeg ta bilde på mitt duna bur til 500kr hvor hamstern (vel ja det var en hamster, men kunne liksågodt vært mus) har tygget i ett stort hull der hvor vannflasken sitter, så stort at hun klarte å rømme, og det innen 1 times tidLedsen

[mjuue]
0

Ojdå, hehe vissa möss gillar visst inte alls hängsaker!!

Gnagern det var ju synd att det inte blev en musburLedsen

cosmonita
0

Jag har en sån "hängsak" som malin_2 i de flesta av mina musburar. Den är jättepopulär! De flesta av mina möss låter den hänga uppe men i en tjejbur har de gnagt av snörena ett par ggr.

[mjuue]
0

Mina möss älskar den!!!Skrattande Men vi får se om dom gnager av snörerna…

cosmonita
0

Den kommer ju med metallgrunkor som man hakar fast i gallret. I en bur har jag enbart hängt upp den i dem. Då hamnar den högt upp från golvet men det är ingen nackdel tycker mössen som bor där.

[mjuue]
0

Hade tänkt att göra det, Cosmonita. Men jag virade snöret runt gallret och sen satte jag fast klämmorna!! Då kom den upp en bit!! *ler*

Gnagern
0

Her er duna buret=(

Jeg har nå som dere sett tatt tykk tape over og det bor nå noen dverghamstere der som ikke er så glad i å gnage seg ut.

[mjuue]
0

Va bra att du inte använder buren till möss!!Skrattande

Dom skulle gnaga sej ut direkt…

mandymoo
0

#33 men visst var det möss som har gnagt sönder buren från start?

Elyria
0

Är det nån som testat Plastic Padding för att laga plastburar? Tror nog att det går bra att laga hål med det, men är det giftigare än själva plasten om mössen gnager?

mandymoo
0

Det var ju en bra ide…. plastic padding… visst blir det jäkligt hårt? Men frågan är hur giftigt det är… sånt skulle man kolla upp. Vore ju bra att laga dom här petboxarna med också….

Mymlan
0

Om det funkar kanske jag kan laga en fågelbur som nästan är 1 m lång då den har ett hål i botten. Då kan mina kära rådisar få bo i den, bara jag kan finna bra hyllor som ej är i trä. Annars finns ju dessa plast skärbrädor, kanske funkar som hyllor? kanske för mjukt plast.