Rodipet
Rodipet har en del roliga saker…
bland annat ett hjul till degus… har någon sett detta i Sverige? är det livsfarligt till möss?

gah… om jag bodde nära en snickarbod o kunde hämta lite "överblivet trä" gadd vad jag skulle bygga skumma saker… hihi
https://www.rodipet.de/shop_de/cgi-bin/shop/front/shop_main.cgi?func=anzeige&wkid=82667289369829415&rub1=RODIPET+-+Holzhaus src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
en vattenflaskehållare… *fniss*

labyrinterna är ju bara sååååååå härliga…

Sonen frågade igår om det är något vi behöver som han kan göra i träslöjden. Nu fick vi massor av tips. Dottern har redan gjort flera hus, men sånt går ju åt….
Labyrinter är ju bara för skoj! Om han kommer på någon bra metod att göra en enkel labyrint så tipsa oss andra… det är kul att bygga till djuren

Labyrint: köp en besticklåda i plast, skär lite hål och vänd den upp-och-ner

Men det står ju bara på tyska eller nåt sånt språk. 
#5 Det där tyckte jag var finurligt!
//Lina
Jättebra, tessie_k! 
Det är sånt jag tänker varje gång jag ser en sån besticklåda, men aldrig gör…
zimzon, men inte behöver du väl läsa?
kolla på bilderna… klicka runt lite… fast jag tycker tyska och svenska är så lika att det är ganska lätt att förstå…

Använd det här programmet så kan du översätta till engelska i alla fall http://babelfish.altavista.com/ 

Jag förstår ingenting, det är ju inte ett ord som är likt svenska.
Men jag får göra som du säger och titta på bilderna. 
ojdå… sorry… tänkte inte alls på att det skulle vara svårt att förstå för någon…

Det hjulet ni visad till degus, skulle jag aldrig våga ha till mina älsklingar när dom levde. Det är ju livsfarligt. Dom kan ju fasna där uppe. Jag körde med dom största hjulen jag hittade i affären det gick åt några HIHI. saknar dom förfärligt, min älskade Ella som ja hadde haft i nästan 5-6 år dog nu på jul affton.
jo det ser ju onekligen rätt farligt ut

#9 perfekt sida! den kommer jag använda mycket!
#11 tyska är inte super lätt.. förstår kanske något ord här och där, men det går ju inte att få ihop något sammanhang… men dom hade mycket roliga saker på den sidan. :)

Bara jag som tycker det ser ut som någon konstig slags giljotin? 
#15 haha… ska du ha degus? skaffa en giljotin till dem då… no more degus…
*morbid humor*