Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 660 ggr
LinaIsabell
0

Nej. :(

Jag har då 10 stycken 3 veckors bebisar (tre veckor imorgon kväll), och alla de är pigga och glada och har börjat äta.

En utav bebisarna kallar jag för Ruby, och hon är väldigt lugn och hon brukar sitta i min hand och tvätta sig. Hon är väldigt fin, men iallafall.

Hon rör sig lika mycket i buren som alla andra ungar, så hon verkar inte sjuk. Hon låter ingenting när hon andas heller.
Men ett utav hennes öga ser ut som om hon nästan blundar, eller kisar om man säger så, det andra är helt fint.

Såg det igårkväll när jag hade henne i handen, varför är det så? Är det infekterat eller så? Det ser inte varigt ut eller så, men jag är ju orolig.

Har försökt tvätta lite med koksalt, men det är svårt när hon är så liten.

Vad kan det vara tro? Och vad ska jag göra åt det?

Och btw, förlåt att jag varit oaktiv de senaste 5 dagarna eller så, men jag har gått och blivit wownörd.

Terato
0

Väntar tills någon kunnigare svarar men jag tror du gör rätt i att badda med koklösning.

Hade en mus med samma problem. Det gick över efter ett par dagars baddande. Se också till att det inte är dragigt runt buren. Hon kan ha råkat ut för någon förkylning som gör att hon blir rinnig i ögonen. Blir hon inte bättre är det förstås veterinär som gäller.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Thiah]
0

OT: Jag är med wownörd Lina :D Vilken server är du på?? =)

LinaIsabell
0

Just nu så har jag bara ett trial account, så jag har INGEN ANING. Ska köpa och installera "riktiga" wow om ngra dagar.

Jag är så jävla dålig på dator också. Haha. Men jag heter iaf MelethNessa, och är en lvl 12 night elf druid.

[Thiah]
0

Meeeeen Lina… säg till för jag finns på boulderfist i en fin svensk snäll guild :D hehe… =)

Zamwyn
0

WoW?! Nej, LotRO ska det ju vara!!! Räcka ut tunganCool

LinaIsabell
0

I will.

[Thiah]
0

Men lotr är ju same same men lite annorlunda :P

Grodan
0

ok och vad är wow???

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

axilur
0

World of Warcraft. Ett onlinespel. :)

/Anneli

Zamwyn
0

#7 Nej, LotRO är för vuxna, WoW är för fjortisar. Räcka ut tunganFlört

[Thiah]
0

#10 jag kanske inte vill växa upp?? Dessutom träffades jag och mannen via wow :P

Grodan
0

oki, tack axilur

#11 oki, hur då? (åh, vad du spelar bra jag är kär i dig) *fniss* Räcka ut tungan

[Thiah]
0

#12 haha nej alltså han var "chef" över min guild (typ som en klubb) och vi började prata för jag käfta emot honom. Om vad vi käfta om ska jag lämna osagt.. Kan säga som så att det var under bältet.. Sedan tyckte han att jag var häftig för jag vågade säga emot honom och hade så grov humor själv. Vi pratade mer och mer, sen på msn sen på skype sen så sa vi bara att nu träffas vi… Han skickade pengar till båten för jag hade inga. Ville även ha pengar om jag ville "fly" hem så han skicka 100e.. Sen dess har vi vart ifrån varandra kanske 10 nätter.. =D

Zamwyn
0

#13 Min fd kinshipledare (kinship = guild) var väldigt trevlig men tyvärr redan gift. Nu har jag mitt eget kinship, kanske borde värva lite grabbs till det. Skrattande Jag tror inte alls på nätromanser egentligen, men tycker inte riktigt att träffas via gaming hör dit, det är en annan grej imo.

Grodan
0

#13 ah, ok… annars gillar jag min tolkning… hihi…

åh, nu vann du igen, ska vi gifta oss?

#14 tja, är man en romantiker o har lätt för att bli kär osv så spelar det nog ingen roll hur man träffar folk…

själv har jag lagt av med det där med romans… jag har min dobermann, mer man än en man!

Zamwyn
0

Jag har inte lätt för att bli kär trots att jag är romantiker, men jag blir så uttråkad av att chatta och sånt. Dejtingcommunities t.ex. känns som en enda lång anställningsintervju, aptråkigt! Mycket roligare att spana in ngn irl.

Grodan
0

ah, mena kanske inte romantiker… menade romans-maniak eller nåt… hehe

kan tänka mig att det gör det, dejtingcommunitys… men man behöver ju inte träffa folk på sådana… jag har träffat massa folk via nätet men aldrig så anställningsintervjumässigt, utan eg mest bara spontant… ska vi ta en fika ok vi ses där…öh, hur ser du ut… du får se… ok… c u…

[Thiah]
0

Hörde via singel vännen att sånt där med Spraydate och sådant mest bara var jobbigt. Ska man träffas på nätet ska det hända spontant.. :D

LinaIsabell
0

Jag "träffade" en jättebra kompis via msn.
Vi träffades egentligen på träningen men lärde känna varandra via msn, och två år senare träffades vi IRL igen, och det var som att träffas på riktigt då, eftersom vi bara setts så lite förut då personen bor i en annan stad. :) Nu är vi bra kompisar iaf.

Zamwyn
0

Jag tror också på det spontana. Lärde känna en jättretrevlig kille (som kompis) via Skissa & Gissa på Passagen. Lärde känna massor av trevliga människor när jag var med på en The Sims 2-mailinglista, från hela världen. Och här har jag ju också träffat trevligt folk! Flört Alldeles när den var ny, var Blobben (Arosportalens community) jätteroligt ställe att träffa folk på (nr 33 hade jag, så verkligen i början). De flesta var Västeråsare eller iaf Västmanlänningar, och det var mer en kompissajt än en dejtingsajt. Träffade både tjejer och killar irl, på fika eller lunch eller ute på krogen. Oftast hade man dessutom redan ngn gemensam bekant, för trots att det är en av Sveriges största städer så är det som en småstad i större format.